Nur Atirah

Sunday, 21 October 2012

redha suami = kunci syurga

Assalamualaikum .
Apa Khabar !




Malam , di bilik tidur..

Isteri : abg ....
Suami : ....(tanpa suara) dan terus membelakangi isterinya ..
Isteri : abg , syg minta maaf .. syg tak bermaksud nak kecilkan hati abg ...
Suami : .......(masih diam) dan keluar dari bilik ..
Isteri : abg , nak pergi mana .. syg nak ikut .. (dan terus berlari , terus dapatkan pinggang suami dan peluk
kuat) abg , syg minta maaf .. jangan la mcm nie .. nnti cepat tua kalau marah-2 ..
Suami : ye , xpe la syg . Abg tak marah .. pergi la tido .
Isteri : syg minta maaf , kalau ada salah dan silap hri nie dgn abg , abg xnak tido sama?
Suami : nnti abg masuk tido .. tau la abg jln kt bilik tu..
Isteri : ok .. ermm ... abg tak nak maafkn syg ??
Suami : lain kali la .. xde mood ..
Isteri : knp lain kali .. abg , xnk redhakn syg ?
Suami : redha untuk apa ?
Isteri : abg , kalau abg xnak maafkan syg ,. Allah xnak terima syg masuk syurga .. kalau abg xnak redhakan
syg , kita xkan jumpa kt syurga bang ...(sambil tepis airmata yg jatuh kt pipi)
Suami : eh .. knpa menangis plk syg abg nie .... abg gurau je .. nak manja dgn syg la..syg, abg nak syg tau .. kalau syg tak buat salah ke , tak minta redha abg pun .. abg sentiasa maaf dan redhakan syg .. abg sentiasa ikhlas...
Isteri : (sambil peluk suami) terima kasih abg ,. Syg beruntung dpt suami mcm abg ..
Suami : dah la , jom tido..dah lewat mlm ...♥♥
Isteri : syg abg , syg abg kerana Allah ..
Suami : abg pun ... dah pi tutup lampu ok ! :D





p/s : sweet <3<3
omey3 . hehehe

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

jangan bersedih .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



la tahzan . yup , rasa ada sedikit kesedihan di hati . menyiat raga , melemahkan jiwa . nyah jauh kau dari rasa ini . kehadiran yang tidak di undang . rasa yang tidak pernah di jemput . tapi kadang kala datang terjah hati yang kosong .
" dan jangan kamu berasa lemah , dan jangan pula kamu bersedih hati . kerana kamu paling tinggi darjatnya jika kamu beriman "
Surah Al-Imran ayat 139
p/s : ayuh kuat semangat .
bangkit dari kelemahan .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH