Nur Atirah

Friday, 23 August 2013

Single Giveaway by JulianaRamli

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Stacy Memeluk Islam!

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



Allahuakbar, sudah Islam Stacy , kini namanya Nur Aisyah Rabiah, sebagai insan ke-216 memeluk Islam sepanjang misi dakwah ini. Beliau dipimpin syahadah oleh Nur FarHana Ambiang sebentar tadi di Keningau.
Nur Aisyah tertarik memeluk Islam apabila sering melihat abangnya, Muhammad Amin (Andrea) solat. Muhammad Amin memeluk Islam Januari lalu. Alhamdulillah.


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Saya ingin berada di rumah, kata Azilah

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


PUTRAJAYA: Doa Cif Inspektor Azilah Hadri untuk menjalani kehidupan di luar penjara setelah menghuninya selama tujuh tahun akhirnya dimakbulkan setelah Mahkamah Rayuan membebas dan melepaskannya daripada hukuman serta sabitan membunuh warga Mongolia Altantuya Shaariibuu. 

Azilah, 37, yang ditemui Bernama sebelum hakim membuat keputusan sempat menyatakan bahawa walaupun fizikalnya tidak berubah sejak didakwa atas pertuduhan itu, namun jiwanya terlalu 'kecil' dan amat berharap akan berada di rumah. 
Beliau yang diiringi pegawai penjara sepanjang prosiding, kelihatan terkejut apabila keputusan panel tiga hakim yang diketuai Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Seri Mohd Apandi Ali itu dibacakan. 


Koperal Sirul Azhar Umar, yang dituduh bersama-samanya, pula sempat menyatakan "Terima Kasih Yang Arif" sebelum kedua-duanya dibawa keluar dari kandang tertuduh. 

Azilah berkata beliau amat bersyukur kerana Allah SWT memperkenankan doanya dan berkata dengan nada suara gementar: "Saya masih lagi berdebar-debar". 

"Saya perlu kembali ke Penjara Kajang untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka yang bertugas menjaga saya di sana...mereka menjaga saya dengan baik, saya ingin menunaikan solat Jumaat dan urusan lain akan dibuat selepas itu," katanya. 

Pada 2009, Mahkamah Tinggi Shah Alam mensabit kesalahan dan menjatuhi hukuman mati terhadap Azilah dan Sirul Azhar yang merupakan anggota Unit Tindakan Khas (UTK) atas tuduhan membunuh Altantuya, 28, di Mukim Bukit Raja, Shah Alam antara 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi, 20 Oktober 2006. 
Tunang Azilah, Nor Azila Baharuddin, 35, pula dilihat mengalirkan air mata apabila mendengar keputusan itu. 

Beliau menyatakan doanya dan anggota keluarga supaya Azilah dibebaskan telah dimakbulkan Allah SWT. 

Katanya sejak mereka bertunang pada 2006, beliau tidak pernah berputus asa dan sering melawat Azilah di penjara seminggu sekali. 

"Saya gementar selepas keputusan dibuat, saya seperti tidak percaya. Saya amat gembira kerana inilah saat yang saya tunggu sekian lama. Syawal kali ini amat indah," katanya. 

Sejak didakwa pada 2006 dan melalui proses perbicaraan, Azilah dan Sirul Azhar sentiasa menutup wajah mereka ketika berada di luar mahkamah dan kain yang menutup muka hanya dibuka selepas berada di dalam mahkamah. 

Pada kebiasaannya, wajah Sirul Azhar kelihatan serius dan lebih banyak menyendiri berbanding Azilah yang ramah dengan mereka yang berada sekelilingnya. 

Namun, selepas keputusan mahkamah itu, Sirul Azhar mempamerkan wajah berbeza dengan melemparkan senyuman ke arah anggota keluarganya yang berada di belakangnya. 

Ketika ditanya pemberita Bernama sebelum beliau dan Azilah dibawa semula ke penjara untuk proses pembebasan, Sirul Azhar menunjukkan keramahannya sambil menyatakan kesyukuran. 

"Bersyukur kepada Allah, semuanya telah selesai. Saya berterima kasih kepada barisan peguam yang membela saya dan ahli keluarga terutama ibu saya yang tidak putus mendoakan. Terima kasih kepada pihak penjara yang menjaga saya dengan baik. Saya berhasrat menjalani kehidupan seperti biasa selepas ini," katanya. 

Anak lelaki Sirul Azhar yang berusia 13 tahun, turut kelihatan amat gembira dengan pembebasan ayahnya dan dia yang diiringi dua anggota keluarga terdekat sempat menyatakan amat merindui bapanya. 

Bapa saudara Sirul Azhar, Mustapha Samat dari Ipoh berkata sejak Sirul Azhar didakwa, beliau hanya sempat hadir ke mahkamah sebanyak tiga kali dan tidak putus-putus berdoa supaya dia dibebaskan. 

Mustapha yang tiba di Kuala Lumpur semalam dilihat menghubungi anggota keluarga untuk memberitahu keputusan mahkamah itu

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Terkejut sampul raya tulisan berunsur Syiah

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


KOTA BHARU- Pengetua di sebuah sekolah tahfiz di sini terkejut selepas mendapati sampul duit raya yang dibelinya malam Aidilfitri lalu terdapat tulisan berunsur Syiah.

Pengetua berkenaan, Ridzwan Abd Ghani berkata, beliau hanya menyedari mengenai perkara itu setelah adiknya, Mohd Rois mendapati sampul berkenaan diberikan seseorang kepada anaknya.

“Ketika membelinya di Pasar Borong Wakaf Che Yeh, saya langsung tidak sedari tentang tulisan itu, sebaliknya hanya tertarik dengan corak yang terdapat padanya.

“Mohd Rois pula pada mulanya ingin bertanyakan siapa yang agih duit raya dalam sampul berkenaan, tanpa menyangka ia datang daripada saya,” katanya ketika ditemui di sekolahnya, semalam.

Katanya, beliau yang terkejut cuba meneliti sampul berkenaan dan setelah merujuk pada al-Quran nyata tulisan yang kononnya mencatatkan nama surah itu, merujuk kepada surah yang terdapat dalam kitab Syiah, iaitu al-Mukmin.

“Motif sebenar diletakkan tulisan tersebut pun tidak diketahui, namun saya rasa ia mungkin bentuk dakwah golongan Syiah yang dilakukan secara terancang,” katanya sambil menunjukkan nama Surah Al- Mukminun sebagaimana terdapat dalam al-Quran.

Beliau berkata, pada malam tersebut sebanyak 20 keping sampul duit raya dengan corak tersebut dibeli sebelum diagihkan kepada anak-anak saudaranya.


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

takkan tiap tiap sem nak beli laptop.

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


huaaa , huaaa . sedey gasenyee . laptop tira ni kenapa ntah . biul pon ade . kejap2 padam . tengah2 blogwalking pon , TUP! terus padam . kalau satu tab yang bukak , takpe jugak . ni ade fb , 8share , blog , gmail . selalu okeyh je . 

jangan lahh memain laptop sayangg . tira takda duet nak beli baru . takkan tiap2 sem nak beli yang baru . duet biasiswa tira sem lepas , tira belikan laptop untuk adik . yelah , dia nak guna untuk form6 . naik sem ni , biasiswa yang dapat nanti , tira nak beli mesin basuh untuk rumah . huaaa huaaa .

jangan lahh rosakk . tak dapat nak blogging . kalau blogging , boleh jugak dapat earning lain . sobs sobs .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Rangka bas terjunam dikeluarkan selepas 3 jam

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


KUALA LUMPUR - Operasi mengeluarkan bangkai bas yang terjunam kira-kira 60 meter ke dalam gaung di KM3.5 Jalan Genting Highlands Rabu lepas, selesai pada 12.45 tengah hari ini selepas hampir tiga jam operasi dijalankan.

Ketua Polis Daerah Bentong Supt Mohd Mansor Mohd Nor berkata operasi yangdisertai kira-kira 160 anggota keselamatan termasuk bomba, Jabatan PengangkutanJalan (JPJ), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) itu bermula 10 pagi.

"Kami ambil masa dua jam 45 minit untuk membawa naik bas seberat kira-kira 15 tan itu dengan menggunakan sebuah kren seberat 200 tan," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian berhampiran pusat peranginan tanah tinggi itu.

Mohd Mansor berkata Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer Sdn Bhd(Puspakom) dan jurutera JPJ akan membuat pemeriksaan terhadap bangkai bas itudan setelah proses siasatan selesai, ia akan dibawa ke Ibu Pejabat Polis DaerahBentong untuk tindakan lanjut.

"Untuk membuat pemeriksaan, kami perlu pastikan keadaan selamat sepertimemastikan minyak diesel yang keluar tidak mendatangkan sebarang bahaya termasuk letupan.

"Saya tidak dapat pastikan bila proses pemeriksaan ini selesai...siasatan dijalankan secara berperingkat," kata Mohd Mansor.

Menurutnya komponen bas itu akan dibuka dalam usaha mengenal pasti puncasebenar kemalangan.
Operasi mengeluarkan bangkai bas itu ditangguhkan semalam berikutan kren yang dibawa dari ibu negara itu mengambil masa yang lama untuk tiba di lokasi kejadian. Ia tiba pada kira-kira 8 malam semalam.


Nahas yang berlaku Rabu lepas itu mengorbankan 37 orang termasuk pemandu basdan mengakibatkan 16 yang lain cedera, sekali gus menjadikannya nahas basterburuk di negara ini

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Segmen Saya Nak Hadiah

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


sini

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Segmen Hari Istimewa By ALS

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


masa bulan july awak start blogging kot .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Blogger 1234 dah dikenalpasti

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


yeahh , yeahhh . pasal entry semalam SINI , tira beria carik blogger yang menjadi follower tira 1234 tuh , now , dah tau sapaaa . senang la hati nih . hehe . soo , tira pon dah jengah blog dia . dah follow diaaa . 
korang nak terjahh jugakk ?



 jom g kat blog diaa . http://melangkaugarisan.blogspot.com/

** thanks awak . naseb baik awak baca entry semalam . kalau tak , sampai sekarang tak jumpa awak lagi . :)

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

banyak nye anak kau !

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


dok suka suka main , lepas tu kumpul anak . adoii , buang lah gak nye . menyemak je aku tengok . hemm , ehh , jangan pk lain tau . hehe .

ni haa , adik tira si cekmi tuh , dok suka main pou . kumpul taik banyak2 . ehh , korang pon sme keh ? hehe . kemain lagi . 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

MEGA GIVEAWAY BY DJH & AHKAK GOJESS

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Angah dan Ahkak Gojess kali ni telah bekerjasama untuk membuat MEGA GA.Kenapa mega ga?? Sebab hadiah yg sangat2 best!! :D





GIVEAWAY ni akan berjalan selama 2 minggu sahaja!! :D

Syarat-Syarat Menyertai GIVEAWAY ini ialah:

  1. FOLLOW Blog penganjur AHKAKGOJES & DJHAdd To Circle Google +Mohamad Khairil  dan Like DiariJejakaHangat.
  2. Wajib LIKE.FOLLOW blog sponsor2 berikut.
  3. Buat entri bertajuk MEGA GIVEAWAY BY DJH & AHKAK GOJESS
  4. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen entri ini. *WAJIB
  5. Pemenang akan ditentukan melalui cabutan bertuah secara manual

BLOG PENGANJUR*WAJIB
 |AHKAKGOJES | DJH |

BLOG SPONSOR*WAJIB

 Add To Circle Google Kathy Rbain

LIKE FANPAGE SPONSOR*WAJIB


FOLLOW TWITTER *WAJIB

SILA KLIK UTK LIHAT HADIAH

SENARAI PESERTA
Harap korang support GA Angah dengan Ahkak Gojes ni :D

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Nahas bas di Genting: Pemandu ceria sebelum kemalangan

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

KUALA LUMPUR: Ong Cheng Hoe tidak pernah menyangka bahawa perbualan mesra dengan iparnya, pemandu bas Lim Kok Hoe, melalui telefon semalam, adalah yang terakhir antara mereka. 

Dalam perbualan itu, mereka saling berjenaka dan Lim memintanya membeli sepasang kaca mata gelap. 

"Kami berbual melalui telefon pada kira-kira 1 tengah hari semalam. Kata Lim dia memerlukan cermin mata baharu dan meminta saya membeli untuknya. Dia juga mengingatkan saya supaya tidak membeli
yang terlalu mahal. 


"Jadi, saya beli dua pasang cermin mata gelap yang serupa... RM300 sepasang. Satu untuk dia dan satu untuk saya," kata Ong ketika ditemui di luar rumah mayat Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini hari ini. 

Bagaimanapun, Lim, 44, tidak sempat memakai cermin mata itu kerana terbunuh apabila bas yang dipandunya terjunam ke dalam gaung di Genting Highlands petang semalam. 

Seramai 36 penumpang turut terbunuh dalam kemalangan yang berlaku ketika bas berkenaan menuju ke Kuala Lumpur dari pusat peranginan itu. 

Kemalangan di KM3.5 Jalan Genting Highlands itu juga menyebabkan 16 penumpang cedera, termasuk sembilan warga asing. 
Ong tiba di rumah mayat HKL pada 9 pagi bersama anggota keluarganya bagi menuntut mayat Lim. 

Ibu dan adik-beradik perempuan mangsa menangis sejurus tiba di situ kerana tidak dapat menahan kesedihan. 

Ong, yang cuba mengawal kesedihannya, berkata Lim, yang berasal dari Johor, bekerja dengan syarikat bas berkenaan belum sampai tiga bulan. 

Sebelum ini, dia bekerja selama enam tahun di Singapura sebagai pemandu bas yang membuat perjalanan antara republik itu dan Johor. 

"Dia pernah bersungut tentang kehidupan yang sentiasa sibuk di sana dan mengambil keputusan untuk pulang. Lagipun, dia mendapat gaji lebih tinggi di sini," katanya. 

Ong menyifatkan iparnya yang menduda itu sebagai lelaki yang amat berdisiplin serta pemandu berpengalaman. 

Kata Ong Lim tinggal bersama keluarganya di Pandan Indah dan selalunya menggunakan perkhidmatan LRT untuk ke terminal perkhidmatan bas berkenaan di Titiwangsa. 

Ong berkata keluarganya hanya mendapat tahu tentang kemalangan itu melalui berita televisyen pada kira-kira 5.30 petang semalam dan selepas itu dia segera ke Titiwangsa untuk mendapatkan khabar tentang Lim. 

"Kami diberitahu syarikat berkenaan bahawa bas terbabit dipandu Lim semalam," katanya. 

Sementara itu, ibu Lim, Chow Bee Hua, 70-an, berkata dia amat sedih apabila menerima berita itu. 

Katanya Lim mungkin mengalami pendarahan dalaman kerana hanya terdapat sedikit luka di muka, kaki dan kepalanya. 

Mayat Lim akan dibawa pulang ke kampung halamannya di Batu Pahat untuk dikebumikan. Mangsa meninggalkan seorang anak lelaki berusia 19 tahun dan seorang anak perempuan berusia 15 tahun. - BERNAMA 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Nahas bas di Genting: Mangsa tak dapat lelapkan mata kerana trauma

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



KUALA LUMPUR: Setiap kali dia cuba melelapkan mata, Nurul Quraitul Aini, 19, seakan ternampak mayat bergelimpangan di sekelilingnya dan masih terngiang ditelinganya suara orang meminta tolong. 

Menurut kakaknya, Intan Liyana, 26, Nurul bekerja sambilan di Genting International Convention Center (GICC) sejak April lalu dan dia sepatutnya pulang ke rumah semalam. 

"Saya terkejut apabila menerima panggilan daripada emak memberitahu adik saya terbabit dalam kemalangan di Genting Highlands," katanya. 


Sejurus mendapat panggilan itu, Intan Liyana bersama emak dan beberapa orang saudaranya bergegas ke Kuala Lumpur dan luluh hati mereka apabila melihat keadaan Nurul yang kritikal dan masih trauma dengan kejadian itu. 

Menurut Intan Liyana adiknya Nurul ada menceritakan kepada emak mereka, Ajidah Mat Shahir, 60, bahawa dia terpaksa merangkak dan memanjat di atas mayat penumpang lain untuk keluar daripada bangkai bas. 

"Adik saya sebut, 'Mak, adik cuma fikir nak hidup, adik merangkak atas mayat untuk keluar'," katanya kepada Bernama ketika ditemui di Hospital Selayang. 

Nurul yang dipanggil Manja oleh keluarganya, merupakan anak bongsu daripada sembilan beradik berasal dari Alor Gajah, Melaka dalam perjalanan pulang setelah bekerja sambilan di GICC sejak April lalu. 

Seorang lagi kakak mangsa, Nur Ain Mat Jali, 21, berkata adiknya itu mengadu tidak dapat melelapkan mata kerana setiap kali berbuat demikian dia terbayang keadaan mayat serta terdengar suara orang meminta tolong. 

"Saya tak tahu sama ada kerana masih trauma atau kerana ubat-ubatan tetapi adik saya tak dapat tidur dan sentiasa dalam ketakutan. 

"Kami diberitahu dia mungkin dimasukkan semula ke wad ICU atau dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur," katanya. - BERNAMA 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

'Tolong cari ibu, tolong cari ayah saya',

Assalamualaikum .
Apa Khabar


KUALA LUMPUR - "Tolong cari ibu saya, tolong cari ayah saya, saya mahukan mereka... tolonglah...," rintihan itu membuatkan hati Staff Muda Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Hazwan Abdul Ghani tersentuh ketika menyelamatkan mangsa nahas bas di Genting Highlands semalam.
   
Remaja lelaki warga Bangladesh berusia 14 tahun itu merupakan mangsa pertama diselamatkan Hazwan, 24, dalam tragedi yang meragut 37 nyawa dan menyebabkan 16 lagi cedera.
   
Hazwan merupakan individu pertama turun dengan tali bagi menyelamatkan mangsa dengan dibantu seorang rakan selepas diarahkan ke tempat kejadian pada 2.30 petang.
   
Dalam perjalanan ke lokasi, Hazwan membayangkan kemalangan itu hanya membabitkan bas terbalik sama seperti kemalangan dua tahun lepas namun sangkaannya jauh tersasar sebaik melihat bas itu di dalam gaung sedalam 60 meter.
   
"Apabila meninjau ke bawah, saya tergamam seketika kerana hanya terlihat badan bas yang tersangkut di sebuah bongkah batu besar...Sebelum terlihat mangsa, saya dapat melihat satu mayat tersangkut antara batu dalam keadaan ngeri.

"Lebih sayu apabila melihat keadaan pemandu bas yang kakinya masih tersangkut di pedal kerana tersepit manakala badannya patah dua seperti huruf 'L' manakala kepalanya penuh darah," katanya.
   
Memikirkan pemandu bas tidak mempunyai harapan untuk diselamatkan, Hazwan bergegas ke arah remaja Bangladesh yang dalam keadaan trauma dan ketika itu, beliau ternampak seorang wanita berusia 20-an yang juga cedera namun kelihatan tenang.
   
"Dia macam faham dan meminta saya menyelamatkan remaja berkenaan dahulu dan saya berjanji akan menyelamatkannya selepas itu," katanya.
   
Selepas itu, beliau terdengar suara lelaki sayup-sayup meminta tolong yang kemudian ditemui di dalam bas di bawah timbunan tiga mayat.
   
Operasi menyelamat mangsa yang masih hidup tamat pada pukul 7 malam bagi memberi laluan operasi mencari mayat.
   
Meskipun sudah empat tahun menjadi anggota penyelamat JPAM, nahas semalam merupakan antara yang terburuk pernah dilihat dan meninggalkan kesan kepada diri Hazwan.
   
"Sebelum ini, saya dan rakan ada berbual, sudah lama tidak terlibat dengan tragedi besar sejak dua tahun lepas, namun tidak sangka pula tragedi dahsyat berlaku semalam," katanya. - Bernama

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Cerita penumpang bas: Pemandu seolah 'merasainya'

Assalamualaikum .
Apa Khabar

Bas Genting

KUALA LUMPUR - Seorang penumpang yang cedera dalam kemalangan bas dekat Genting Highlands semalam berkata pemandu bas itu telah memberhentikan basnya di tepi jalan sebelum kemalangan seolah-olah mengesyaki sesuatu tidak kena dengan kenderaan itu. 
   
Nur Maizatul Syazana Ahmad Sharuddin, 23, berkata sebelum bas terjunam ke dalam gaung pemandunya sempat memberhentikan bas dan turun selama tiga minit untuk melihat enjin bas sebelum naik semula dan menghidupkan enjin.
   
"Pada masa itu saya terdengar bunyi yang begitu kuat dari bahagian depan bas tetapi pemandu itu masih meneruskan perjalanan," katanya yang duduk di belakang pemandu bas dalam perjalanan itu.
   
"Masa itulah, tiba-tiba bas tidak dapat dikawal, cuba mengelak beberapa kereta dan bas tapi saya perasan bas ada melanggar dua tiga buah kereta sebelum sampai di suatu selekoh, bas terus menjunam jatuh ke dalam gaung," katanya yang kini dirawat di Hospital Sungai Buloh kepada Bernama ketika ditemui di hospital itu, dekat sini, hari ini. 
   
Nur Maizatul yang merupakan mangsa kedua yang dibawa naik dari dalam gaung dalam insiden itu berkata ini merupakan pengalaman pertamanya pergi dan pulang dari Genting Highlands bersama kawan lelakinya, Mohd Razis Ibrahim, 23, dengan menaiki bas dan menjadi detik ngeri yang tidak akan dilupakan sampai bila-bila.

"Saya ingat lagi masa itu keadaan sangat cemas, takut dan semua menjerit kuat. Tetapi saya tidak faham mengapa bas boleh bawa ramai penumpang sehingga ada yang sanggup berdiri dan duduk di pintu tangga bas," katanya sambil menambah kawannya kini menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur.
   
Menceritakan pengalamannya ketika di dalam gaung itu, beliau berkata saat itu merupakan saat yang paling menakutkan apabila melihat ramai penumpang sudah bergelimpangan di sekitar bas itu dalam keadaan cukup menyayat hati.
   
"Saya lihat satu-satu daripada mereka depan mata saya sendiri, ada yang sudah tidak bernyawa, ada yang kritikal.
   
"Pada masa itu, saya meminta tolong lelaki sebelah kiri saya yang juga terselamat untuk membantu saya bangun kerana kaki saya patah tetapi dia pun tidak dapat berbuat apa-apa kerana turut mengalami nasib yang sama seperti saya (patah kaki)," katanya yang bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat swasta di Batu Caves dan menetap di Rawang bersama keluarganya.
   
Sementara itu, abang mangsa, Mohamad Nor Fazli Sahazmi Ahmad Sharuddin, 26, berkata beliau bersama ibunya bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan daripada ayahnya yang mengatakan adiknya terlibat dalam kemalangan di Genting Highlands.

"Ayah hubungi saya selepas seorang anggota bomba menelefonnya menggunakan telefon adik dan memberitahu adik selamat tapi cederanya agak teruk. Masa itu pukul 3.30 petang, saya tidak fikir apa terus pergi sana.
   
"Sejam kemudian saya sampai di tempat kejadian, saya buntu, saya pergi ke khemah yang menempatkan mayat-mayat, saya lihat satu persatu mayat sebab tidak pasti keadaan adik dan tak jumpa," katanya.
   
Beliau berkata kira-kira pukul 5 petang, abang iparnya menelefon beliau memaklumkan Nur Maizatul berada di Hospital Sungai Buloh.
   
"Masa itu, rasa bersyukur sangat adik selamat, cuma mengalami cedera di muka, patah di bahagian tulang punggung, betis dan paha," katanya.
   
Sementara itu, seorang mangsa warga Korea yang dirawat di Unit Kecemasan (ICU) Hospital Sungai Buloh, Kang Byoung Kuk berusia 60 tahun tidak dapat ditemubual kerana masih tidak sedar diri. - Bernama

sumber

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH