Nur Atirah

Friday, 8 February 2013

be forever

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


baru pulang dari air kuning . hmm , masalah satu tu dah settle ! yihuu . gembira la jugak . tapi hujan tau tadi . habis basah kuyup . now , tira cuma berharap satu la . agar tira tak berperangai macam dulu dah . hmm , harap yang terbaik untuk kitorang :)
malam ni makdak suruh tira tolong dia kat kedai . tira serba salah plak kalau nak menolak . dia plak kata bawak moto die balik . ta mau lah tira . malas bawak moto dia . nanti tira try ajak ujang . tira dah cakap kat ujang tadi . hmm , ta tau lah dia nak ke tak . tengok je la kunk .
tadi lepas amik cekmi dari tusyen , ingat nak terus balik , tapi mak dia lak soh tunggu . makan mee dulu . tira cakap ngn cekmi "macam bakal menantu kesayangan tak ?" huahuahua . lawak lah . tira dah bese dah ngn mak dia tu . macam kawan2 je . haha , entahlah , dah biasa ngn family diowang . 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Pesawat ringan terhempas di Melaka

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


haa , semalam tira dapat tau dari blog mana tah , tira lupa . la ni tira nak share gambar2 nya . fuu , Melaka dah macam Negeri kedua bg tira dah . hahaha . yelahh tira kan belajar kat Melaka . setiap kali ulang alik melaka tampin tu , comfirm punya lah lalu kat cheng hieght ni .










haa , sebelum tu nak kredit lu gambar2 ni kat mama . hehe . okeyhh . seb baik tak langgar condo yang belakang tu kan . ish ish ish . nasib baik la pulak pemandu tu cedera je . kalau lebih ? ish ish ish . bahaya !

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Cerita Dia

Assalamualaikum .
Apa Khabar !




Sempurna...
Cerita yang tak sempurna
Apakah alasannya
Siapakah di hatinya...

Bahasaku...
Mungkin tidak seindah
Lafaz kata pujangga
Namun ku bersumpah...

Rela ku tunggu
Jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku
Tak bernyawa lagi...
Sampai nanti...
Ooo...ooo..ooo

Rela ku tunggu
jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...Saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku...
Tak bernyawa lagi...

Saat ini..
Rela ku tunggu
jawapanmu...

Masihkah aku ada
Dihatimu...
saat ini….(3x)

p/s : Lagu ini mengisahkan seorang wanita yang masih dan tetap menunggu jawapan dari seseorang walaupun sudah ditolak. Fuu , sedih tak , hehe . hmm , tira ? *Still tertanya2 lagi*  benda tu tak pasti walaupun dia dah cakap yang sebenarnya .


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Seorang Polis wanita England Jatuh Cinta Pada Islam

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



Jalan hidayah boleh datang dari mana sahaja. Tak pernah disangka. Sungguh misteri. Jika Allah menghendaki memberi hidayah kepada seseorang, tak ada seorang pun yang boleh menghalangnya.
Anugerah hidayah Islam diperolehi oleh seorang polis wanita England. Islam datang dalam hidupnya bermula apabila ia termasuk kes keganasan rumah tangga seorang wanita.
Saya rasa Saya jatuh cinta dengan Islam.”
Polwan berusia 28 tahun itu mengenal Islam ketika ia membantu seorang wanita mangsa keganasan dalam rumah tangga (KDRT) di Eccles, Salford.
“Bermula ketika Saya mendapati seorang wanita mendatangi saya di tempat kerja, yang mengalami keganasan rumah tangga.”
Mulakan Jayne ingin lebih mengetahui tentang Islam, soal penyelesaian kes itu. Ibu dari dua anak itu kemudian berbincang dengan Muslim yang lain yang ia dapati di Twitter.
“Di tempat Saya bekerja di Eccles, di sana ada sebuah masjid besar dan populasi Muslim yang besar, jadi Saya fikir Saya harus mencari lebih banyak tentang ini,” katanya.
Jayne, yang sekarang sehari-harinya memakai tudung, pernah ingat bahawa ia selalu mendengar isu negatif tentang Islam, bahawa wanita dalam Islam itu teraniaya. Ternyata semua itu salah.
Jayne juga mengagumi ternyata Islam mengajarkan untuk nilai-nilai luhur seperti berbuat baik kepada jiran, menghormati orang-orang tua, dan menyayangi yang lebih muda.
Jayne mengucapkan Syahadat pada April tahun lalu dan merancang untuk menukar namanya menjadi Aminah.
Jayne mengatakan bahawa keislamannya diterima oleh keluarga dan rakan-rakan kerjanya. Ia mengatakan bahawa ia tidak akan memaksa kedua-dua anaknya untuk masuk Islam, sebagaimana memang tidak ada paksaan untuk masuk agama Islam.

Islam itu ada daya penarik tersendiri yang membuatkan manusia suka , cinta kepadanya .

sumber : metro


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

♥ First Giveaway by MarshMallow ♥

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


click banner kalau nak join okeee :)
tag sape2 je yang baca entry ni . hihu .
blog awak cantik , menarik . mesti suka warna pink kan .hihi . saya hjauuu . ngee :)

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

February 2013 Blog Giveaway

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


wanna join ? just click the banner :)

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

2nd GA - KAIN PASANG

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



join yukkk .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH