Nur Atirah

Tuesday, 23 April 2013

Edisi Sedih: Kemalangan Dihadapan Tunang Sehingga Darah Terpercik Ke Bajunya

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Kisah yang sungguh menyayat hati apabila kita membaca apabila perempuan kehilangan tunangnnya di depan mata dan malang pula menimpa gadis itu. Berikut adalah kisahnya.

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn Seorang anakjutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya. Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majis perkahwinan itu sedang disediakan.

*Gambar hiasan

Nak dijadikkan cerita, Semasa Lelaki ini pergi membeli KFC di Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah menyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dengan lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantinperempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.

Malam ketiga, perempuan itu pula menerima mimpi yang sama sepertiayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada.

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih-bersih dan jika tidak, malang akan menantinya. Bila bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa.

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apabila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu-talu dan muncullah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan. Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menghulurkan benda yang berwarna biru.

Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu “apa ini…?”
Ini lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang…
err..yang ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai..hehehehhhhehehehh……”

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Luahan Perempuan : Ayah Tinggalkanku Selamanya Kerana Gambarku Berpeluk Dengan Lelaki Di Facebook

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Hari ini acik mendapat request dari seseorang untuk yang ingin ceritakan tentang sesuatu kepada kita semua, agar kaum hawa memahami realiti kehidupan yang sebenarnya dan jangan terlalu ikut hati .

Assalamualaikum acik, maaf gangu pagi pagi ni, saya betul betul tertarik dengan setiap entry acik dan buatkan saya nak kongsikan sesuatu kepada acik dan pembaca blog acik ni. Yelah hidup ini perlukan perubahan dan memperbaiki diri.Sebelum nama saya siti dan saye seorang mahawasiswi di UPM serdang. 

Acik : walaikumusalam silakan jika sudi berkongsi cerita dengan kami,dengan rela hati acik sudi mendengar apa yang ingin di sampaikan.

Siti : terima acik , ahh sebelum tu saya ni silent reader blog acik, hampir setiap hari saya akan bace dan kadang kala menagis bila bace entry acik. Dulu saya tak macam gini, dulu saya jahil , walaupon mak ayah dan berikan pendidikan yang baik dan mereka merupakan guru agama di sekolah tapi itulah iman tak di warisi. Saya khilaf dengan perbuatan saya sendiri. Saya bertudung tapi adab dan pergaulan saye tak jaga sebab dulu saya difikir tudung itu bukan halangan untuk saya bersosial dan bercampur gaul dengan mana mana lelaki.Allah kurnia saya mempunyai rupa paras yang menarik dan saya jadikan itu sebagai kekuatan dan penarik kepada lelaki.

Saya selesa bila ramai yang ingin berkenalan dengan saya, dan kadang kala masa melepak ,saya lepak dengan lelaki tanpa ada perasaan risau tentang diri saya. Bergurau senda ,bertepuk tampar tak pernah saya hiraukan , memakai legging dan baju lengan pendek itu biasa. Mak ayah tak tahu keadaan saya bagaimana di sini.Tapi ..

Acik : ermm tapi kenapa ?? apa yang buatkan siti berubah ?

Tapi itulah saya hanyut dengan kehidupan saya yang inginkan kebebasan sebenarnya. saya tahu apa yang saye buat itu berdosa besar tapi masa itu malas nak fikir. Satu hari saya dapat panggilan yang ayah di serang sakit jantung dengan teruk dan di masuk ke hospital , saya rasa risau sangat dan sedih dengan keadaan ayah. Jadi saya minta pertolongan dari seorang rakan yang selalu lepak dengan saya dan dia sudi nak tolong saya.

Tapi itulah nafsu tetap nafsu , kawan yang saya minta tolong itu ambil kesempatan di kala saya sedang down dengan kesedihan nie. Di bawa saya ke sebuah rumah buruk dan ingin buat sesuatu yang tak elok pada saya. masa tu saya sangat terkejut dan  meronta ronta tak mahu di lakukan sedemikian rupa dan nasib baik masa tu kebetulan ada orang lelaki lalu di situ dan sedar apa yang berlaku dan tolong saya kalau tak saya tak tahu apa nasib saya . Allah masih sayangkan saya, dengan perasaan hiba saya pergi ke hospital di dengan  menaiki teksi dan bila tiba di sana mak bagitahu yang ayah dan meninggal. Saya tanya mak kenapa ayah boleh serang sakit jantung ?? mak kata ayah serang sakit jantung sebab ternampak gambar saya di facebook berpeluk dengan seorang lelaki. 

Sumpah acik saya menyesal dan saya khilaf, bila muhasabah diri saya tak salah lelaki yang cuba buat pekara yang tak senonoh terhadap saya sebab puncanya adalah diri saya sendiri.Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati dan bermesra dgn lelaki bukan muhrimnya, hilanglah harga dirinya dihadapan Allah.

Saya tak kisah nak bagitahu kisah ini, untuk kaum hawa sedar bahawa kita harus jaga maruah diri dan pergaulan kita, Jangan jadi macam saya dan terkena baru nak teradah. Nak bergaya tak salah tapi biarlah mengikut syariat islam. Saya masih beruntung kerana ALLAH masih beri kesempatan dan lindungi saya. Siapa pon dan dari keturunan kita tak akan berubah jika diri kita sendiri tak cuba kearah kebaikan.Terima acik kerana sudi siarkan cerita ini, saya harap ada insan yang sedar .

Allahuakbar , acik jadi hilang kata kata, semoga kisah siti di jadikan pedoman kepada kamu yang membaca. hanya mampu acik hulurkan doa untuk siti semoga ALLAH memberkatimu. 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Pelik! Bayi Kembar Tiba-Tiba Ghaib Dalam Perut

Assalamualaikum .
Apa Khabar !




Pelik!  Bayi Kembar Tiba-Tiba Ghaib Dalam Perut | Menanti saat kelahiran anak yang dikandung merupakan hajat besar terutama bagi si ibu dan bapanya. Namun satu peristiwa pelik telah berlaku terhadap seorang wanita di Pokok Sena, Kedah. Bayi yang dikandung ini didapati telah ghaib selepas bermimpi sesuatu yang aneh. Kes ini sebenarnya pernah berlaku sebelum ini dan ia sering dikaitkan dengan alam ghaib. Persoalannya, bagaimana bayi kembar ini boleh ghaib di dalam perut wanita ini? Pelik bukan?

Sepasang pasangan suami isteri terkejut apabila mendapati bayi kembar yang di kandung oleh isterinya selama beberapa bulan akhirnya ghaib secara tiba-tiba didalam perutnya. Selama lima tahun menanti, hajat seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Begitulah kejadian yang didakwa telah menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Apa yang lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai ghaib pada malam yang sama.
“Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
“Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis.
“Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
“Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis,” cerita Norliana kepada pemberita semalam.
Norliana dan suaminya tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Tambah Norliana, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
Bagaimanapun dakwa mereka semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan beliau itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang.
Selepas kejadian, Norliana telah dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
Para pengamal perubatan traditional juga turut memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu bayi kembar Norliana didapati ghaib semasa didalam kandungan.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

‘Dia ni bapak hang’, anak derhaka pura-pura tak kenal

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



KULIM - “Kalau hang tak mahu pada orang tua ni, hang bunuh dia. Bagi aku tanam. Dia ni bapak hang,” antara ungkapan kecewa diluahkan penjaga seorang lelaki warga emas berusia 68 tahun yang merupakan anak saudara kepada mangsa ketika berlaku pertengkaran di hadapan rumah anak perempuan mangsa di sini kira-kira jam 5.30 petang kelmarin.

Kejadian berlaku apabila mangsa menyatakan hasrat untuk tinggal di rumah anak perempuan tunggalnya kerana setelah sekian lama dijaga adik-beradiknya.

Waris yang juga anak saudara mangsa buntu dan membawa mangsa ke Balai Polis Kulim apabila mangsa tidak mahu lagi tinggal di rumah mereka.

Seorang waris berkata, mangsa berada bersama keluarganya lebih 30 tahun lalu tetapi berhasrat untuk tinggal bersama anaknya di sebuah taman perumahan di sini dan untuk memenuhi hasratnya, mereka menghantar mangsa ke rumah anak kandungnya.

Menurutnya, sebelum menyerahkan mangsa kepada keluarganya, mereka meminta nasihat polis untuk mengiringi kerana khuatir berlaku sebarang kejadian tidak diingini.

“Apabila tiba di rumah anak mangsa, polis terpaksa menunggu kira-kira 15 minit sebelum pintu rumah dibuka. Malang bagi mangsa apabila anaknya itu berpura-pura tidak mengenalinya.

“Perkara ini menimbulkan tidak puas hati dan kemarahan anak saudara mangsa dan berlaku pertengkaran mulut. Anak mangsa terus mendesak supaya bapanya itu tidak ditinggalkan di rumahnya kerana dia tidak mahu menjaganya,” katanya.

Waris mangsa berkata, sejak dulu lagi anak mangsa tidak pernah menjaga kebajikan bapanya itu sebaliknya segala tanggungjawab itu diberikan kepada keluarganya.

Katanya, memandangkan kasi­han­ dengan nasib menimpa mangsa, mereka setuju untuk menjaganya sejak 30 tahun lalu.

“Tok sudah tidak mahu tinggal bersama kami dan meminta kami menghantarnya ke rumah anak perempuannya. Kami semua sudah berkahwin tetapi masih boleh menjaganya. Seingat saya, sekarang saya sudah berusia 28 tahun. Sebelum itu pun tok sudah tinggal bersama kami. Sejak akhir-akhir ini, tok memberontak mungkin kerana dia nyanyuk.

“Dia sering mencederakan dirinya sendiri. Bagaimanapun kami terus menjaganya walaupun bersikap keanak-anakan. Memandangkan dia mahu tinggal bersama anak perempuannya maka kami setuju untuk menghantarnya ke sana. Malangnya anak tok enggan menerimanya,” katanya.

Sebelum itu, jiran yang tinggal berdekatan dengan rumah anak mangsa memaklumkan kepada waris berkenaan bahawa bapanya telah meninggal dunia. Waris yang mendengar pengakuan dibuat jiran terpinga-pinga dan memperkenalkan kepada mereka bahawa warga emas itu merupakan bapanya.

Polis yang mengiringi waris mangsa kemudiannya memapah mangsa keluar dari kereta dan menunjukkan kepada anaknya, namun anaknya itu masih tidak membuka pintu pagar dan membenarkan bapanya masuk ke dalam rumah.

Atas sikap prihatin, polis meminta anak mangsa untuk memberikan kerusi kepada bapanya kerana mangsa tidak tahan berdiri lama kerana sudah tua.

Pertengkaran antara keluarga itu berterusan di mana anak mangsa tetap tidak membenarkan bapanya masuk ke rumah. Polis kemudiannya menasihatkan supaya permasalahan yang berlaku dapat diselesaikan secara aman kerana ini merupakan permasalahan keluarga.

Polis memaklumkan, anak mangsa datang ke Balai Polis Sungai Kob kira-kira jam 9 malam untuk mencari rumah sepupunya bertujuan menghantar mangsa kepada mereka.

Sinar Harian kemudiannya menghubungi pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan dia mengarahkan supaya anak mangsa menyerahkan mangsa ke JKM sebelum dibawa ke mahkamah untuk arahan penempatan tinggal di rumah orang tua.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Bau Busuk Disangka Bangkai

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


KERTEH – Bau busuk dihidu seorang jiran yang disangka bau bangkai ayam membawa kepada penemuan mayat seorang warga emas yang sudah berulat di Taman Wan Adnan, dekat sini, petang tiga hari lalu.
Ismail Hassan, 70, dipercayai mati sejak empat hari sebelum dia ditemui dalam keadaan reput namun masih lengkap berpakaian dan terbaring atas katil dalam bilik tidurnya.
Jiran mangsa, Zurimi Wahab, 44, berkata, pada mulanya dia menyangka bau busuk yang datang dari rumah jiran sebelahnya itu mungkin bau bangkai ayam atau kucing yang mati di kawasan rumah jirannya itu.
“Saya sangkakan bau busuk itu mungkin kerana ayam atau kucing mati.
“Namun, selepas meninjau sekitar kawasan rumah Pak Ismail, saya dapati tiada ayam atau kucing yang mati, jadi saya syak sesuatu terjadi kepadanya,” katanya kelmarin.
Ismail yang menghidap asma dan mempunyai tiga anak, tinggal bersendirian di rumahnya kerana kesemua anaknya tidak lagi tinggal bersamanya.

Mayat

Berikutan itu, Zurimi memberitahu adik iparnya, Kamarudin Abd Manat, 60, mengenai bau busuk yang datang dari rumah Ismail itu.
Sejurus itu, mereka berdua membuat laporan polis kira-kira jam 4 petang sebelum dua anggota polis dari Balai Polis Kerteh datang ke rumah terbabit.
Apabila melakukan pemeriksaan, polis menemui mayat Ismail yang merupakan bapa tunggal di tepi katilnya dan terdapat senaskhah akhbar berbahasa Mandarin bersamanya kerana arwah pandai membaca dalam bahasa Mandarin.
Mayat Ismail kemudian dihantar ke Jabatan Forensik, Hospital Kemaman kira-kira jam jam 4.30 petang untuk dibedah siasat.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam ketika dihubungi mengesahkan kes kematian Ismail tidak melibatkan unsur jenayah dan hasil bedah siasat mendapati si mati meninggal dunia disebabkan serangan asma. –Sinar Harian Online

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Tindakan Bijak Seorang Wanita Apabila Kereta Dia Diekori!

Assalamualaikum .
Apa Khabar !




*gambar sekadar hiasan.

Pengalaman sebenar diekori kereta penjenayah ini dialami oleh Nur Farina bt Abdullah,
 ikuti kisah beliau:



kisah berlaku pada 20/3/2013 pada jam antara 2:00- 2:30 petang dalam perjalanan dari Nilai 3 nak balik Bangi ikut jalan shortcut Bukit Mahkota.

saya ke nilai nak beli langsir, abis semua saya pun nak balik umah di bangi sorg2 dlm keta, sampai satu jalan tu saya perasan ada keta merc atau bmw dgn no wnw 8558 atau wnw 8588 ( tgh gelabah no keta pun ingat2 lupa) dia bg lampu kat saya, so saya slow ler keta sbb keta saya pintu tak rapat atau tangki minyak x rapat, tp saya tgk semua ok2 jer, so saya buat tak tahu dan dia bg lampu lagi, so saya slow dan ketepi skit keta sbb ingat dia nak potong saya, tp saya slow dia pun slow blkg saya...hati mula rasa x sedap, jalan mmg xde satu kereta pun sbb jalan tu mmg lenggang. bila saya tgj mcm tu saya terus syak keta tu nak buat jahat. terus saya pecut keta dan saya tgk dia ikut saya.

sampai roundabout saya saja pusing2 2 3 kali kat situ dia pun ikut juga sambil bg lampu, saya terus pecut dan call suami, suami suruh terus pergi balai polis yg berdekatan, balai yg dekat adalah balai polis bandar seri putra bangi, so saya tgk keta tu ikut juga saya dan saya terus ke balai polis dan parking depan balai dan saya tgk keta tu terus jalan x ikut sama berhenti.

saya masuk balai dan buat report dgn polis, bila saya ckp no keta polis tu tanyta keta merc atau bmw puan? saya ckp antara dua tu saya xleh nak cam sbb tgh takut... pastu polis tu senyum2 seolah2 mmg ada kes keta tu follow keta orang lain...polis tu ckp mmg kat situ kes samun keta mewah byk jadi sbb jalan tu lenggang dan sunyi.

jadi tak digalakkan sangat kalau sorg2 lalu jalan tu sbb jalan tu agak bahaya...dia ckp saya amik tindakan yang bijak sbb terus ke balai polis sbb kalau saya terus balik umah mbe dia akan target umah saya jugak...

jadi kawan2 perempuan tlg lah hati2 kalau jadi mcm apa yg saya alami hari ini... kalau ada yg mencurigakan terus bwk keta g balai polis. minta polis antar kita balik supaya org yg jahat tu xkan ikut kita, so kurang2 dia x tau mana umah kita... skrg nie mcm2 taktik org jahat nie...

jadi ari nie saya balik diantar oleh pakcik polis, dia ckp kalau saya berhenti keta dan turun keta td mesti dah kena samu, atau rogol atau bunuh atau culik sbb jalan nilai bukit mahkota tu mmg sunyi sangat2...

buat semua kawan2 sila hati2 ya... ingat... kalau ada apa2 terus bwk keta dan pergi balai polis! ini adalah apa yg jadi pada saya hari ini...

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH