Nur Atirah

Friday, 4 October 2013

ingat wikchat , ingat adik .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

okey , ni story kelakar sikit lah eah . balik2 kampung je , adik2 dah hiburkan hati . si adik ni haa , sebut wechat , kelakar nau bunyi nyee . "wikchat!" hehe .

bila dah di tegur , baru la betul . adoii . adik adik . 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Arah kiblat umat Islam mungkin berubah?

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

Kumpulan saintis berpangkalan di Kanada mendapati ribut geomagnetik yang melanda bumi akan mengganggu aplikasi pandu arah kiblat yang digunakan oleh umat Islam seluruh dunia.

Dalam laporan yang dikeluarkan TIMEZ5 hari ini, alat elektro-magnetik yang digunakan akan menerima kesan daripada ribut yang melanda bumi pada 29 Oktober baru-baru ini.

"Para saintis mendapati penganut Islam berkemungkinan menghadapi masalah untuk menunaikan tanggungjawab sembahyang lima waktu sehari,” katanya.



Menurut saintis berkenaan, hasil kajian itu diperolehi selepas satu ujikaji dijalankan di dalam sebuah makmal yang dirahsiakan tersebut.

"Peralatan elektro-magnetik yang digunakan dalam kajian menghasilkan keputusan yang tidak konsisten," katanya.

Susulan dengan perkembangan tersebut, TIMEZ5 menasihati penganut Muslim supaya mengingati arah kiblat yang mereka gunakan bagi memudahkan mereka untuk mengerjakan ibadat.

Fenomena ribut itu berlaku akibat peningkatan suhu matahari daripada kadar normal iaitu 15 juta darjah celcius.

Peningkatan ini akan menyebabkan sebahagian besar gas matahari terbebas dan berlegar di ruang angkasa sehingga boleh memasuki lapisan atmosfera bumi.

TIMEZ5 adalah syarikat kesihatan pertama di dunia yang memberi tumpuan kepada gaya hidup umat Islam menerusi inovasi.

Antara produknya ialah sembahyang psikologikal dan tikar meditasi.

Kira-kira 60.4% daripada jumlah keseluruhan rakyat Malaysia adalah umat Islam dan Islam adalah agama rasmi seperti yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Malaysia.

Sumber

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Kalendar akedamik Uitm bandaraya melaka

Assalamualaikum .
Apa Khabar !




special untuk warga Uitm bandaraya melaka , cun kan ? hehehe .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Ulangtahun kelahiran liyana

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

4 october 1997 lahirnya anak kecil yang diberi nama Nur Liyana . adik tira tuu . hehe . so , hari ni ulang tahun kelahiran dia lah . Happy birthday to you , happy birthday to you , happy birthday to yana , happy birthday to youuuuu .

hehe , tersedak2 lah dia kat umah tu . dari jauh tira sebut2 nama dia . hehe . so , lepas kelas tira balik . nak bagi hadiah ape eahh ...


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH