Nur Atirah

Saturday, 21 September 2013

Bayi empat bulan jadi tebusan bapa

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Bayi empat bulan jadi tebusan bapa

Pegang parang bersama anak elak dicekup polis

Bukit Mertajam: Seorang bapa bersenjatakan dua parang tergamak menjadikan bayi perempuannya yang berusia empat bulan sebagai tebusan apabila sepasukan polis membuat serbuan di rumahnya di Kampung Bukit Teh, di sini, semalam. 

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 9.45 pagi itu, suspek yang dipanggil dengan nama gelaran Kopi dalam kalangan penduduk kampung berada di dalam rumah berkenaan bersama isteri dan anaknya. 
Bagi mengelak daripada ditangkap polis, suspek mendukung bayinya di tangan kiri sambil memegang sebilah parang yang diletakkan di leher bayinya manakala tangan kanan yang turut memegang sebilah parang mengacukannya ke arah polis selain mengugut mahu membunuh bayinya. 


Polis cuba memujuk suspek namun dia bertindak agresif ke atas bayinya hingga memaksa polis melepaskan satu das tembakan amaran tetapi tidak dipedulikan. 

Cuba lepaskan diri 

Suspek yang semakin agresif cuba melarikan diri bersama bayi ke arah kawasan belukar berhampiran menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan yang mengenai kaki serta paha kiri suspek sebelum rebah. 

Sebaik menghampiri suspek, anggota polis terus menyelamatkan bayi berkenaan daripada bapanya. 
Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah, berkata suspek yang berusia 26 tahun cuba ditahan dalam operasi kes narkotik mengikut Akta Dadah Berbahaya (ADB) (Langkah-langkah Pencegahan Khas) 1985. 

Katanya, polis terpaksa melepaskan tembakan yang mengenai kaki dan paha kiri suspek selepas dia bertindak agresif ke atas bayi yang didukung selain mencederakan seorang anggota polis selepas melibaskan parang ke arah anggota berkenaan. 

“Suspek yang tidak bekerja didapati mempunyai tiga rekod jenayah lampau membabitkan kes dadah dan curi motosikal dilaporkan dalam keadaan stabil serta akan disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan,” katanya. 

Sementara itu, seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Din mendakwa terdengar suara orang menjerit-jerit sebelum disusuli bunyi tembakan ketika menjalankan kerja ukur tanah di kampung berkenaan. 

Katanya, dia terlihat seorang lelaki berlari sambil mendukung seorang bayi dengan kedua-dua belah tangannya memegang parang sambil menjerit dan mengacukan parang kepada sepasukan polis yang mengekorinya. 

“Saya lihat polis cuba memujuknya namun lelaki itu bertindak agresif dan melibaskan parang ke arah polis sebelum polis menembak bahagian kakinya,” katanya.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

berkelahhhhhh

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

yeahh , kejap lagi nak keluar berjalan . hari ni girls day out ! nak outing sama2 dengan classmate tersayang . pakat2 nak g berkelah kat pengkalan balak . dah lama cuti , sekali sekala nak keluar berjalan dengan member pun , best jugak .

kitorang pergi dalam 10orang . 2 keretaa . tak sabar ! nak snap photo banyak2 . then nak share kat sini . nanti rajin2 singgah blog tira okey . klik la nuffnang jugak . hehe .


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Rindu adik-adik

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


tengah bosan2 tue , tira dok belek gambar dalam lappy ni . tup , nampak satu video plak . play ! alahai , adik2 gua weii . nak share , tak ley plak sebab diorang tak pakai tudung . hehe , maklum lah . dok menyumbangkan suara dalam rumah .

tengok sampai habis . dok nyanyi lagu firman -kehilangan tue . si adik wat muke comel dia . adoiii , rindu seyy dengan diorang . sayang kau adik2 .


Ya Allah , Kau peliharalah mereka . berikan kesihatan yang baik untuk mereka . jauhi mereka segala bencana . Kau permudahkan untuk mereka mencapai apa yang dihajati . sesungguhnya mereka anugerah terindah kau ciptakan untukku berada disamping aku . amin .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH