Nur Atirah

Wednesday, 28 August 2013

Pelajar sekolah memandu trauma

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Pelajar sekolah memandu trauma

KANCHONG DARAT - Seorang pelajar sekolah memandu trauma selepas kereta yang dipandu semasa menjalani latihan memandu di laluan dari arah Banting ke Kanchong Darat terbalik berhampiran sebuah stesen minyak di Kanchong Darat, kelmarin.

Kejadian berlaku kira-kira jam 3 petang apabila sebuah kereta Proton Saga dari arah Kanchong Darat tiba-tiba membelok ke kanan, menyebabkan kereta dipandu pelajar terbabit gagal dikawal lalu terbalik.

Seorang guru sekolah memandu yang enggan dikenali berkata, pelajar wanita berumur lingkungan 20-an itu baru pertama kali menjalani latihan memandu.

Katanya, mangsa cuba mengelak sebuah kereta dari arah bertentangan yang tiba-tiba membelok ke kanan, namun gagal lalu merempuh kenderaan itu sebelum terbalik.

“Mujur dia hanya cedera ringan di bahagian kaki dan segera dihantar ke Hospital Banting, manakala saya tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Bagaimanapun saya percaya, dia mungkin trauma kerana kenderaan dipandunya terbalik dan hampir meragut nyawanya,” katanya yang berada di sebelah pelajarnya itu sepanjang latihan.

Seorang pengguna jalan raya, Nurhanis Rusli, 35, berkata, ketika kejadian, dia berada satu kilometer daripada kenderaan mangsa.

Katanya, dia sendiri tidak perasaan bila pemandu Proton Saga terbabit membelok ke kanan sebelum dirempuh kenderaan mangsa.

"Masa itu saya dalam perjalanan ambil anak di sekolah, tiba-tiba sahaja sebuah kenderaan terbalik di hadapan saya sebelum orang awam cuba membantu mangsa.

"Mujur kedua-dua pemandu selamat,” katanya.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Senarai Peserta Segmen Jom Bersahabat! Part1

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

nak join . klik banner ye .
Dibawah adalah senarai peserta yang telah join .
1. http://munirah-serupasama.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part-1.html
2. http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
3. http://linazainal.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
4. http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
5. http://eiraaikawa.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
6. http://thinkingofminediary.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
7. http://sigadisberkacamata.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part-1.html
8. http://diaristira.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html 
9. http://afifahanuar.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part-1.html
10. http://ernaeer.blogspot.com/2013/08/segmen-lagi-heee.html
11. http://mulan-sahbanu.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
12. http://taiptaipkeyboard.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
13. http://missepafazwin.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part-1.html
14. http://sweetariesstory.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
15. http://pjiekun.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat.html
16. http://www.aimisyahirah.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
17. http://ourmemoria.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
18. http://syahidahfadilah.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
19. http://iehahfarihah.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
20. http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
21. http://dilaella.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
22. http://khirkarya.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part-1.html
23. http://www.ayuinsyirah.my/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html
24. http://suarackatak.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1-okeyhh.html
25.. http://whatilike-my.blogspot.com/2013/08/segmen-jom-bersahabat-part1.html

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Nasib 3 bintang

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Nasib 3 bintang

April lalu, penganjur Konsert Jelajah 3 Permata yang menampilkan penyanyi Adibah Noor, Jaclyn Victor dan Misha Omar mengumumkan pada sidang media kononnya tiga pemilik vokal hebat itu bakal berkongsi pentas menghiburkan peminat di enam lokasi di seluruh negara dalam siri konsert hebat.

Tanpa membayar sesenpun wang pendahuluan kepada artis terbabit untuk muncul di sidang media mengumumkan konsert itu bakal berlangsung, penganjur, Dangerous Events didakwa mula buat perangai apabila tidak menjawab panggilan, khidmat pesanan ringkas (SMS) dan e-mel yang dihantar wakil pengurusan artis yang mahu mendapatkan butiran konsert terbabit termasuk menyelesaikan urusan kontrak. 
Pihak pengurusan Adibah, Jaclyn dan Misha mula syak sesuatu yang tidak kena apabila selepas tiga minggu sidang media itu diadakan, penganjur Konsert Jelajah 3 Permata dilihat membisu sedangkan banyak perancangan perlu dibuat bagi menjayakan persembahan itu. 


Mengikut perancangan, konsert jelajah itu akan diadakan di enam lokasi bermula dengan Sarawak pada 21 September; Sabah (28 September), Johor (12 Oktober), Pahang (19 Oktober), Kedah (26 Oktober) dan Kuala Lumpur (November depan).

Konsert menampilkan Adibah, Jaclyn dan Misha itu diilhamkan selepas kejayaan konsert menggabungkan mereka yang diadakan di Esplanade, Singapura, akhir tahun lalu.

Eksekutif Pengurusan Bakat 8 Unit, Zalekha Mohd Wakil memberitahu HIP, pihaknya menghadapi kesukaran untuk berhubung dengan wakil syarikat Dangerous Events selepas sidang media pertama, April lalu. Katanya, tiga minggu selepas sidang media diadakan, penganjur tidak menjawab panggilan, SMS dan kiriman e-mel.

Dari awal lagi kami menghadapi kesukaran untuk berhubung dengan penganjur. Saya dan pihak pengurusan Misha serta Adibah masing-masing cuba menghubungi penganjur tetapi tiada maklum balas. 
Kami mula syak apabila mereka enggan membayar wang pendahuluan sedangkan kami disuruh menjayakan sesi fotografi bagi mempromosikan konsert itu. Pada dasarnya, sebaik sidang media diadakan, penganjur harus membayar sebahagian wang kepada penyanyi. Tetapi kami tidak berkira, sebaliknya masih bersetuju menjayakan sidang media walaupun belum menerima apa-apa bayaran.

Bagaimanapun bila diminta membuat sesi fotografi, kami terpaksa menolak kerana ia melanggar tata kerja kami, katanya.

Zalekha berkata, pihaknya makin bimbang apabila mendapat tahu ahli muzik yang sepatutnya terbabit dalam konsert terbabit sudah dilepaskan penganjur.

Selepas itu, barulah kami diberitahu yang konsert itu ditangguhkan. Gara-gara konsert yang tidak ada hitam putih, kami menanggung kerugian kerana terpaksa menolak banyak undangan persembahan, katanya.

Bagaimanapun, Zalekha berkata, penganjur ada memberi maklum balas ketika ditanya mengenai kontrak.

Namun mereka hanya mengeluarkan surat perjanjian secara tidak rasmi dengan menghantarnya menerusi e-mel, katanya.

Artis tidak tahu

Jaclyn yang dihubungi HIP tidak dapat mengesahkan sama ada Konsert Jelajah 3 Permata yang sepatutnya dijayakan ditangguh atau dibatalkan.

Jika konsert itu batal, Jaclyn mengaku kecewa kerana hasrat bekerjasama dengan Misha dan Adibah tidak kesampaian.

Saya rasa rugi jika konsert ini dibatalkan. Ini kerana sambutan yang diterima daripada peminat di Singapura sungguh memberangsangkan.

Saya masih tidak dapat melupakan keseronokan sewaktu menjayakan konsert ini, tahun lalu. Jadi apabila mendapat tahu ia ditangguhkan, tentulah saya kecewa kerana konsert ini menampilkan gabungan yang mantap, katanya.

Penganjur dakwa tak lari

Wakil Dangerous Events, Mohd Faizul Zakaria nafi melarikan diri sebaliknya mendakwa berdiam kerana enggan itu diperbesarkan hingga menimbulkan kekeliruan pelbagai pihak.

Mohd Faizul berkata, dia enggan memperbesarkan berita penangguhan Konsert Jelajah 3 Permata kerana mahu pihak media menghubunginya sendiri bagi mendapatkan kesahihan berita berkenaan.

Selain itu, konsert dijayakan band antarabangsa Linkin Park, Metallica dan CN Blue, baru-baru ini dikatakan punca yang menyebabkan Konsert Jelajah 3 Permata terpaksa ditangguhkan.

Beberapa acara besar termasuk Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) menjadi antara faktor yang menyebabkan konsert itu ditangguhkan. Setakat ini, kami tidak berani memberi jaminan mengenai tarikh baru.

Apa yang pasti, ia tidak akan diadakan tahun ini supaya perancangan lebih teliti dilakukan, katanya.

Mohd Faizul berkata, pihaknya sedang menimbang apakah konsert itu wajar diadakan di enam lokasi seperti yang dihebahkan.

Jika tidak berbaloi, kita akan adakan di Kuala Lumpur saja. Daripada maklum balas yang kami terima selepas pengumuman konsert ini April lalu, sambutan untuk lokasi di luar Kuala Lumpur sedikit hambar, katanya yang menafikan tidak memaklumkan penangguhan konsert ini kepada artis yang terbabit.

Sebaliknya, Mohd Faizul mengakui berhubung dengan pengurusan ketiga-tiga artis terbabit melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) memaklumkan penangguhan konsert itu.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Baru kenal sudah ajak ke bilik

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



khalwat

BATU PAHAT – Niat pasangan kekasih untuk memadu asmara tidak kesampaian selepas ditahan Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) dalam serbuan di sebuah rumah tumpangan dekat sini, semalam.

Dalam serbuan jam 2 pagi itu, pasangan berusia 25 dan 22 tahun terbabit ditahan selepas pemeriksaan mendapati mereka tidak mempunyai ikatan perkahwinan.

Timbalan Ketua Penguat Kuasa Jaij Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, pasangan terbabit mengambil masa kira-kira 15 minit untuk membuka pintu dipercayai memikirkan cara bagi mengelak ditahan.

“Selepas pintu dibuka, hasil soal siasat mendapati mereka bukan mahram dan mengaku telah melakukan perbuatan yang salah.

“Pasangan terbabit berasal dari daerah ini dan mengaku baru sahaja berkenalan tidak sampai sebulan serta dalam proses mengenali antara satu sama lain,” katanya.

Menurutnya, pasangan terbabit di bawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat untuk proses selanjutnya sebelum mereka dituntut oleh waris masing-masing.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 27 (1) (a) (b) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Johor 1997.

“Operasi yang dilakukan ini bertujuan membendung kegiatan sumbang yang kian menular dalam kalangan anak-anak muda yang semakin membimbangkan sejak akhir-akhir ini.

“Operasi seperti ini akan dilakukan lebih kerap lagi, dengan tertumpu pada aduan orang ramai, hotel bajet dan kawasan yang berpotensi untuk kelakuan seperti ini,” katanya.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Ibu menangis tatap kali akhir mendiang Yan Hui

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Ibu menangis  tatap kali akhir mendiang  Yan Hui

Ipoh: Pergi dengan baik, pergi dengan tenang, kata Choong Mee Chin, 30, sambil tangannya bergari ketika diberi peluang menatap wajah mendiang anaknya, Ho Yan Hui, 5, di Sanatorium Persatuan Ku Kong Chow, di sini, semalam. 

Mee Chin yang berdepan tuduhan membunuh Yan Hui mengucapkan demikian dalam nada perlahan, berdiri sambil menangis dan menundukkan kepala ketika memberi penghormatan terakhir kepada mendiang anak perempuannya itu. 
Suri rumah itu yang kini ditahan di Hospital Bahagia, Hulu Kinta, atas perintah mahkamah bagi pemeriksaan psikiatri, tiba di lokasi jam 12 tengah hari sambil diiringi anggota polis dan pegawai hospital berkenaan sebelum dibawa mendekati keranda mendiang. 


Suasana bertambah pilu apabila suaminya, Ho Kok Peng, 39, memeluk erat dua lagi anak mereka, adik perempuan dan abang mangsa, masing-masing berusia dua dan tujuh tahun yang kini dalam jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang turut dibawa ke situ. 

Pertemuan penuh hiba 

Sejurus membawa dua anaknya memberi penghormatan terakhir kepada mendiang, Kok Peng mendorong dua beradik itu mendekati Mee Chin, namun wanita berkenaan hanya memandang mereka sambil mengesat air mata dan menekap mukanya ke bahu kakitangan hospital di sisinya. 

Anak perempuan mereka terus menangis, manakala abangnya sempat melambaikan tangan mengucapkan selamat tinggal kepada Mee Chin ketika dibawa pergi oleh bapanya. Pertemuan keluarga itu turut menyebabkan ahli keluarga terdekat dan orang ramai yang berada di situ hiba. 
Mayat mendiang dibawa ke Pusat Pembakaran Mayat Kek Look Seah di Bercham, pada jam 1.30 tengah hari sebelum dibakar. 

Peguam Mee Chin, Chong Kok Yew, memaklumkan mahkamah memberi kebenaran anak guamnya memberi penghormatan terakhir dan menyaksikan proses pembakaran mayat mendiang. 

Mangsa disahkan meninggal dunia dalam keadaan koma pada jam 2.40 petang Ahad lalu, selepas 11 hari dimasukkan ke Unit Rawatan Pediatrik, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini. Laporan bedah siasat mendapati punca kematian disebabkan cedera serius di kepala iaitu otak bernanah dan jangkitan kuman dalam darah. 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Sungguh tira jeles !

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


huaaa , sebenarnye entry jeles nih ! asal nak blogwalking je , mesti ade sesetengah blog tu update pasal dapat BE dari nuffnang . tira jeles woii . tira nak jugakk . hehehe . dah lame BE tak masuk kat tira punya akaun .

sekarang , laptop tira bermasalah sikit kalau nak bukak page nuffnang . tak tau lah kenapa . yang penting , masalah lappy kot . sebab bila bukak guna lappy adik tira , oke jer . En. Nuffnang , kenapa anda sunyi sepi je . haha . 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH