Nur Atirah

Saturday, 24 August 2013

pencarian bloglist sempena kemerdekaan by Mrs Mahadi

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

joinjum

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Cekmi tarik tali .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


fuu , agak letih skit nie . terkejar2 tira nak kesana , kesitu . hari ni adik2 sekolah . ade sukan tahunan . mula2 malas jugak nak pergi sebab panas . tapi biler pikir kan balik adik asyik sebut "kak , pergi sekolah tak ?" terus tak sampai hati . 


pegi je la kejap kan . nak3 , tengah time budak2 tarik tali . haha , yang lawak nye . adik tira yang kurus kering ni haa yang masuk . adoii , budak umah die , sume keding2 .  mane nak menang . hehe , tapi takpe . tira nak tunggu die balik jap g . dpat tak die pertahankan carta olahragawati dia tu . jeng jeng jeng .



Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Anak siapa nie ?

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


jawab2 . hehe


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

korang anak no berapa ?

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


hehe , tira anak sulung . dah nama pon anak sulung , da kompem kompem ada ciri kepimpinan ye dok . alahh , kalau bukan anak sulung pon same je kot tira rase . ehh , korang anak keberapa ? kongsi jom !


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

UiTM terbaik lahh

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

bukak je fb pagi ni , tira nampak carta nih . wow , terbaiklah uitm . memang sepatutnya lah uitm dihatikuuu . hehe .

Berikut merupakan carta 10 teratas kutipan pingat Karnival Sukan MASUM 2013 yang sedang rancak berlangsung di UIAM, Gombak.

*Jumlah pingat sehingga jam 5 petang 23 Ogos
 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Bapa dakwa bayi diliwat

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



SEGAMAT - Seorang bapa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Segamat, tengah malam kelmarin, mendakwa bayi perempuannya berumur satu tahun enam bulan dicabul.
Bapa tersebut yang hanya ingin dikenali Pang, 30an, berkata, sejak kebelakangan ini anak perempuannya menunjukkan sikap ganjil dan sering merengek seakan  menahan sakit.

“Saya tidak mengesyaki sebarang kejadian aneh pada anak kedua saya itu kerana berfikir dia kepenatan berada seharian di rumah pengasuh ataupun tidak sihat.

“Tetapi, saya hairan apabila dia tidak mahu memakai lampin pakai buang dan sering menunjukkan tangan kanannya ke arah dubur,” katanya kepada Sinar Harian.

Jelasnya, sebaik memeriksa dubur anaknya, dia terkejut mendapati terdapat cecair putih bersama darah merah di bahagian itu.

Pang dan isterinya yang merupakan warganegara Vietnam bertindak membawa bayi mereka ke sebuah pusat perubatan di Labis dan kemudian dinasihatkan kakitangan bertugas supaya membuat pemeriksaan lanjut di Hospital Segamat.

“Saya segera membawa anak ke Hospital Segamat untuk pemeriksaan dan hasilnya mendapati kemungkinan besar dia diliwat kerana ada kesan tusukan benda keras di duburnya.
“Saya kemudian membuat laporan polis kerana mengesyaki anak saya diliwat dan mahu mendapatkan keadilan untuk anak saya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Supritendan Mohd Kamil Sukarmi, mengesahkan menerima laporan tersebut pada hari sama.
Menurutnya, seorang lelaki berusia 43 tahun telah ditahan pada jam 5 petang kelmarin.
“Suspek akan ditahan reman sehingga 26 Ogos ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan,” katanya.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Dataran Pahlawan Melaka Terbakar .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

waaa , sepupu tiira ade cakap semalam Dataran Pahlawan terbakar . tira ingatkan sikit je . rupenye teruk jugak eh .


 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

Selamat pagi .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


pagi adalah satu berkah yang indah . tak masalah cerah atau mendung . kerana pagi adalah awal memulakan sesuatu yang bernama kehidupan . 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH