Nur Atirah

Wednesday, 21 March 2012

warna pilihan anda

Assalamualaikum .



haa , now tira nak kongsi makna warna bagi wanita . wanita taw  bukan lelaki . hehe . opss  anda lelaki , takpe , boleh je bace sekadar info kan , hee .


MERAH.
berani , emosional , tegas , tamak , tahan melarat dan suka bersenang-senang .

BIRU
Setia pada pasangan , pandai menyimpan wang , kuat kemahuan , suka berterus-terang , jujur , cekap memberi maaf dan tegas .

HIJAU
Subur , suka kepada kebahagiaan , tidak suka bergaduh atau bertekak , patuh pada pegangan agama , suka berhias , teguh pendirian hingga kadang-kadang seakan kolot .

HITAM
Suka menyendiri , prihatin , kuat menghadapi dugaan hidup , tidak mudah dipengaruhi , kuat berfikir , setia pada pasangan , baik hati tetapi cepat tersinggung .

COKLAT
Kaya dengan sifat keibuan , suka merenadh diri , sopan santun , halus budi pekerti , hati mudah merasa was-was dan takut berbuat salah .

UNGU
Pemurah dan merdeka hatinya , tidak suka diperintah , berinisiatif , bijak tetapi agak beremosi , keinginannya tidak meluap-luap .

KELABU
Suka merendah diri , tenang , suka mengalah , suka berkorban peranan cerdas dan bijak .

KUNING
Menyukai ilmu , gemar membaca , tekun , cerdas dan tabah menghadapi cabaran .

PUTIH (Tk dpt bubuh warna putih...nanti tk npk pula pkataan putih tu)
Bersih fikirannya (tidak banyak prasangka) , berkata benar , jujur , rendah hati , sopan santun , ramah , kuat menerima ilmu , sentiasa tenteram hatinya , suka menolong dan hidup bertawakal .


so ape warna pilihan korang ? yang menggambarkan anda . hee . kalau tira , tira suka hijau lah . tapi , adekah benar menggambarkan saya ? hee . 


p/s : mari kongsikan.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

4 comments:

CIK MAY said...

warne saye adelah biru dan purple..hehe..tapi tunang CM tu itam kot..kene sgt da tu..suke kaler itam..

\\ Izzah // said...

UNGU ! HEE , sesuai sangat dengn perangai saye ~ :)

Miss Primadona said...

pink tk da ka?

::CIK LYNN:: said...

cik lynn ok je ngn suma warna tp bkn purple...huhu

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH