Nur Atirah

Monday, 11 June 2012

Mungkin ade hikmah. #1

Assalamualaikum .



now dah sampai melaka . alhamdulillah lega dapat balik rumah tengok keadaan adik dan wan walaupun sekejap . wan da beransur sihat dah . kaki adik yana plak , walaupun nampak teruk , tapi dia dah boleh jalan dah . lega tengok . first sampai rumah semalam terus carik yana . nak sangat tengok kaki die . memang terkejut la aku . kesian . kalau aku yang kena , nangis kot . tapi cikmi kate yana tak nangis pon , die tahan , pehh , memang kuat semangat adik aku tu .


cikmi pon cerita lah ape jadi . yana angkat periuk yang masak air panas tu , then die terlepas . yana tak perasan dan tak sedar pon diri die kena sebab die nampak wan jatuh . wan pon terkene gak air tu . agaknye yana dah panic , die just cakap , 'wan , maaf wan . wan , sorry wan' . then cikmi yang cakap , 'yana , kaki kau! ' . tira rase nk gelak pon ade , rase kesian pon ade . hehe adik tira sorang tu .


then , baru duduk2 kejap  , dah ade orang datang lawat . so , sebagai  akak sulung , buat la ape patot kan . sampai la kemalam sedare2 datang jugak . letih jugak lak aku kan . hari ni first day sekolah lepas cuti . yana masih kat rumah . cikmi kate , tak sampai hajat die nak lari rabu ni coz sekolah diorang ade wat merentas desa . hem , kesian . tak de nasib .hehe .


nak bagi tunjuk gambar , tak boleh . kene nya di kaki . so, kene jugak jage aurat die kan . takpelah . be strong my girl . banyak rehat and letak ubat kerap . hemm , tira ade keje perlu dibuat .  nanti ade sambugan lagi . ade mase mau cerita .




Jari Menaip ,
Nur Atirah .

2 comments:

cweet pinky said...

siannya , tirah kakak y CWEET , mcm CP *perasan , hhehehe ~

Misz Mieza said...

sayang adik ea.. Bertuah adik Tira dapat kakak cani.. =)

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH