Nur Atirah

 Banner

Sunday 1 July 2012

kenapa rasa itu datang lagi ?

Assalamualaikum .



ape yang aku nak cakap ni adalah tentang entry hati . dah lame dah perasaan tu pudar , bukan pudar hingga seputih kertas . tidak ! tapi hilang , lenyap , sikit demi sedikit , perlahan dan terus perlahan . tapi , entah kenape semalam , satu rase menyentap hati aku . sungguh aku tersentap ! hingga menggigil badan jadi tak keruan .


tapi waktu itu aku masih bisa acting macam takde ape yang jadi . orang disekeliling mungkin tak nampak perubahan aku , sebab yang berubah itu cuma dihati . rasa itu tertusuk di hati . dan cuma hati yang goyah , luluh saat itu . aku tercari jawapan nya . kenapa ?


aku genggam tangan sendiri . tenangkan hati . bual seperti biase . dalam pada tu , aku mencari jawapan , kenapa ? rase itu adalah perasaan saat mula2 dulu . now , tiada lagi . bukan kerana aku cepat paling tadah . tapi aku sedar sesuatu lebih bermakna . takkan aku senang2 buang yang dah ada ganti dengan yang lainnya . 


tapi sebenarnya dalam pudar , dalam hilang , kadang2 aku masih lagi mengharap . tiada aral antara aku dengan 'dia' . walaupun aku punya ''dia'' . aku perlukan semangat . aku yakin aku boleh . buang dulu rase itu semula . lagipun aku dah janji kan ? dia juga . oke , terharu mase tu . tapi , itu tiada makne . cuba ikhlas . bukan take advantage atas ape yang aku cakap dulu .



Jari Menaip ,
Nur Atirah .

2 comments:

dariilhamkehati said...

awak kuat , awak boleh :)

sedap baca entry nih sambil diiring dengan lagu blog nih :)

SN said...

Insyaallah tiada apa yg menghalang ;)

 Banner
COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH