Nur Atirah

 Banner

Tuesday 23 October 2012

jika aku jatuh hati

Assalamualaikum .
Apa Khabar !





Bismillahirahmanirrahimm..

Ya Allah , jika aku jatuh cinta ,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu .
agar bertambah kekuatanku uuntuk menyintaiMu .
Ya Muhaimin , jika aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu .
agar tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu .
Ya Rabbana , jika aku jatuh hati ,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu .
Ya Rabbul Izzati , jika aku rindu .
rindukan lah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMu .
Ya Allah , jika aku menikmati cinta kekasihmu
jangnalah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya 
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu .
Ya Allah , jika aku jatuh hati pada kekasihmu
jangan biarkan aku tertatih dan jatuh di dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu .
Ya Allah , jika kau halalkan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepadaMu .

Amin Ya Rabbal Alamin







Jari Menaip ,
Nur Atirah .

 Banner
COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH