Nur Atirah

Friday, 20 September 2013

Jangan buat macam ni .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

actually tira saje nak kongsikan tips ni yang tira bace dalam satu buku . majalah NUR ! best taw baca sebab more to women la kan . hehe . lets read .

1. Buruk Sangka
Buruk sangka adakah jalan yang terbaik bagi syaitan merangsang manusia untuk bergaduh, megumpat, melempar tohmahan, membuat pakatan jahat, berpecah belah dan sebagainya. hindari sikap negatif supaya kamu sentiasa posotif melakukan apa saja yang kamu inginkan.

2. Kelemahan Jiwa.
Jiwa yang lemah akan mendorong seseorang mudah terikut dengan pemikiran yang negatif dan buruk terhadap orang lain. Pastikan anda kuat secara spritual untuk sentiasa positif dan tidak terikut dengan sikap negatif lain.

3. Sombong dan Bongkak.
Perasaan ini menyebabkan seseorang itu merasakan dirinya lebih baik daripada orang lain. ia merasakn dengki kalau ada orang lain mendahului dalam mengecap sesuatu kejayaan atau membuat sesuatu kebaikan ataupun mendengar orang memuji musuhnya de hadapannya.

4.Keburukan Batin.
Seseorang yang biasa membuat tipu helah dan penipuan akan merasakan rang lain juga sama sepertinya. justeru perasaannya tidak pernah positif terhadap orang lain kerasan dengann sikappnya yang negatif itu.

5. Amarah.
Sifat amarah sememangnya antara sikap yang perlu anda hindari unutk mencapai sukses dalam kehidupan. marah merupakan antara musuh dalaman yang perlu anda hindari.

6. Malas.
dengan adanya sifat malas dalam diri , segala urusan akan tergendala malah kita akan lemah dan mundur serta mudah dikalahkan oleh musuh. dengan itu apa yang kita rancangkan pasti menjadi huru hara. oleh itu , hindari malas 

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

8 comments:

Norhasniza Khalid said...

nice sharing dear... elakkan lah diri kita punyai sikap yang begini...

memmetlenggeng said...

ok Tira, terjah balik ni.. Thanks jengah blog akak, jemput follow...

Hayati Sakaria said...

Hi tira... akak jenguk tira ni.. Sweetnya blog tira ni. Kena belajar ngan tira ni..
Thanks jengah blog akak...:)

t.a.t.a said...

ini semua berpunca dari seketul daging yang dipanggil hati. usap dan nurture la ia dengan makanan yang bersih dan kasih sayang yang sepatutnya berdasarkan jalan Dia.

timm_bill said...

ha3! no 6 mmg xdpt nk dipishkn..ha3!!

MG schmidt said...

sikap -ve
shud avoid :)
nice!

Hafiza AizZawa said...

sume nie kite kne elakkan.. klu tak idup pun x hepi..

Invisible Me said...

sama-samalh jauhkan :)

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH