Nur Atirah

Friday, 6 April 2012

tira tak layak ke ?

Assalamualaikum .


ape yang tak layak ? hee . korang pernah rase tak kalau niat yang baik tu tak kesampaian ?? sila angkat kening ! muehehe . dan ape yang tira tak layak ni ? sape tahu ? hee . kes ni berlaku semalam . tapi baru nak cerita hari ni . belum lapuk lagikan . ye tak ? haha . lainlah kalau dah berlaku 2 3 tahun lalu . haha


ceritanya begini , dekat UiTM tira sekarang ade booth untuk derma darah . darah ? darah ? darah ? sape fobia darah ? haha . so , tira dengan niat agak ragu-2 pon pergilah isi borang . konon nak derma lah ni . hehe . tira bukan takut jarum tapi entah lah . macam tak berani . tapi kawan dah bagi semangat , on je lahhh !


dah isi borang , sticker KI pon da dapat , dengan gementar nye pergi ke sorang doktor ni . check darah dulu . 

"sebelum ni pernah derma ? " dortor tu tanye .
" tak pernah , semester lepas ade pergi tapi tak lepas "

haha , check punye check , doktor tu kate , "maaf dik , kali ni pon tak lepas jugak "


tanpa perasaan nye tira senyum je . blurr sekejap . haha . kesian tira kan . asyik tak dapat derma je . hehe . nak kate kurus , tak de lah kurus sangat . doktor tu ade kate tira kurang darah . jawapan yang same dengan semester lepas . haha . dah makan banyak pon , camni jugak . apelah nasib . haha .


tira darah jenis B ! sape darah B jugak ? haha , kite geng !! haha . oke lah , bubye . lambat dah ni , nak p kelas . salam :)



Jari Menaip ,
Nur Atirah .

4 comments:

ciksukaberangan said...

ohh. nak derma darah. hehe. takpe~ nanti2 boleh lah tu :) saya pun nk derma darah gak. tapi tulah. takot :D :D :D

CIK MAY said...

x tau darah jenis pe..sll lupe nak tny doc bile buat check darah..

SyamimiNazifa said...

mimiey B+ . same ke tak ek ?

cincin permata said...

@SyamimiNazifa

B+ ? hehe. tak tau lah pulak .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH