Nur Atirah

Thursday, 16 August 2012

RAMADHAN 27 : AKU SUKA-2 , TAPI AYAH ??

Assalamualaikum .
Salam Ramadhan !


tetibe rase sedey . raya semakin hampir . mungkin aku suka-2 , tapi ayah ??  tadi ayah mesej , tanya kabar tira dengan adik2 . tira teringat semalam pon ayah ade mesej , tapi tira tak balas . bukan tira sengaja tak nak balas , tapi tira tak tau nak borak ape dengan ayah .


tapi tadi , tira tak sampai hati . tira balas mesej ayah tu . tira cakap tira dan adik2 sihat . hari ni tira buat kuih bahulu . tira terkilan bila ayah kate " sedappnye , banyak ke buat kueh ? kat sini satu kuih pon ayah tak nampak lagi . fitrah semua ayah dah bayarkan . ramai ke balik ? "


terdetik kat hati tira , tira dengan adik2 , mak , suke-2 nak beraye . tapi ayah ? dah ade ke belom baju raye ayah , tira pon ta tau . tira rase macam nak belikan kuih sikit-2 tok ayah then terus hantar sana . tapi , tak berdaya . wan tak kan bagi jumpa ayah .


ayahh , setiap mesej ayah , bukan akak sengaje tak nak balas , tapi akak tak sanggup nak dengar ayah berkata . runtun hati akak sebagai anak ayah . akak belom kuat . takpe , walau ape pon , akak doakan kesihatan ayah . salam aidilfitri dari akak dan adik-2 .


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

4 comments:

Mrs Velentine said...

kenapa wan x bagi jumpa ayah??ayah kat mana dik

Nina Eina Slumber said...

tabah menghadapi cabaran itulah senjata hidup...harap walau apepun yg terjadi kat wan,saye doakan yg terbaik ^^

Ismi Iman said...

atira xbalik raya ke

Lulu Iy said...

ta baik dik buat ayah tertunggu mesej dan kahbar kita . . di sini kita fikir ta sanggup n tak kuat . tapi di sana ayah memikirkan tentang kita n merindui kita . . balas lah sepatah walaupun hanya salam . . kita tak tawu bila kita mati . . lulu just nasihat supaya tak terlambat . . sori :')

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH