Nur Atirah

Friday, 22 February 2013

Arab Atau Mandarin

Assalamualaikum .
Apa Khabar !



see , nampak tak sebesar besar gedabak tira letak question mark disitu ? hee . btw , tira tengah konfius ni . anda bisa tolong . tolong bagi pendapat .


semester 4 ni tira ade subjek third language . so , bagi student accounting hanya dibenarkan 2 pilihan . sama ada arab atau mandarin . hmm , kalau nak ekotkan hati , memang la nak amik mandarin kan . sebab ape ? sebab nak jugak belajar bahasa cina ni . kan seronok . hihi


tapi bila difikir fikirkan , asas mandarin ZERO ! then nak belajar dalam masa 3bulan then , final . fuu , tak boleh jadi tu . kena jugak fikirkan panjang2 . so , terasa la nak amik arab . maybe la senang sikit . asas komfirm la ade kan . 


so , camne eahh? * tapi tira dah daftar untuk arab . kihkih . still ade masa nk fikir .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

7 comments:

luqman zakaria said...

kalau mmg berminat nk belajar mndarin go ahead la..bg luqman..kalau dah kite minat..tade masalah..

♥ layla naziera ♥ said...

setuju dengan luqman , mandarin taklah sesusah mana pun . apa salahnyer kalau kita nak belajar bahasa lain lagi pun mandarin pun penting juga untuk masa depan . . peluang lebih cerah untuk dapat kerja

Dianaa said...

kalau FD, FD nak mandarin. senang sikit. bukan apa, sebab kadang2 melanguk je la dengar orang cina borak sbb tak faham en. kadang2 tu nak juga faham apa yg diorang borakkan :D

Nur Atira said...

@luqman zakaria

hehe , betul jugak .

Nur Atira said...

@♥ layla naziera ♥

thanks layla . hehe

Cik Atynn said...

bahasa arab bahasa syurga :) kan??

Hidayah Zulkefli said...

kalau saya, saya ambik arab. At least boleh baca tulisan arab. Kalau Mandarin, saya langsung tak paham

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH