Nur Atirah

Wednesday, 24 April 2013

Kisah Seram Orang Negori

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Kisah Sogham..

Kisah sogham duo oghang romajo yang monaik keto pulang dari banda ko kampong.. Kisah ni bomulo daghi jalan pilah gomeh.. Maso to aghi da malam.. Budak duo oghang ni mulo ea nk lalu bahau.. Tompi dio takot da lambek bona sampai kg ea nt.. Jd mogheko pon amek koputusan supayo lalu jalan yang dokek sikit.. Dalam pojalanan to dio oghang ni bughak2 la.. Bughak la pasal bomoh po sumo bagai.. 

Tibo yo di kawasan golap kawasan tompek baka mayat india.. Keto mogheko topadam.. Tak tau apo sobab tibo2 pdam.. Dowg ni pon tolak la kotopi.. Tak someno meno ado plak bas nk lalu dalam koadaan polahan tanpo dreba.. Kisah sogham bomulo disini.. Apobilo mogheko molihat bas to nak lalu megheko pon agak sonang aty ingin mominto bantuan.. Tompi bas to tak yo sampai2.. Padohal bas to dokek yo..

 Mogheko pon da ghaso lain macam.. Apo lai bokocapuih masing2 mcm2 jampi soghapah di baco.. Bilo bas makin hampi.. Mmg sah bas to takdo dreba.. Masing2 dah tosanda ko keto.. Nunggu maso nak kono cokik mo hantu.. Tibo2 todonga 1 suagho.. Bang tolong tolak bang.. Bas rosak la bang.. Ghupo2 ea ado 2 oghang koling bolakang bas tongah tolak bas ghusak sambil tomongah mongah..


*korang paham ke ? memandangkan tira orang negeri , tira translate kan occay :)


Kisah Seram..

Kisah seram dua orang remaja yang menaik kereta pulang dari bandar ke kampung. kisah ini bermula dari jalan pilah-gemas. mase tu hari dah malam. budak dua orang ni mulanya nak lalu bahau. tapi dia takut da lambat benar sampai kampung ea nanti. jadi mereka pon amik keputusan supaya lalu jalan yang dekat sikit. dalam perjalanan dia orang ni borak2 la. borak la pasal bomoh pe sema bagai.

tibe je di kawasan gelap kawasan tempat bakar mayat india, kereta mereal terpadam. tak tau ape sebab tibe2 padam. diowang ni pon tolak la ketepi. tak semena-mena ade plak bas nak lalu dalam keadaan perlahan tanpa driver. kisah seram bermula disini. apabila mereka melihat bas tu nak lalu , mereka pon agak senang hati ingin meminta bantuan. tapi bas tu tak jugak sampai2. padahal bas tu dekat je.

mereka pon dah rase lain macam. ape lagi cepat2 masing2 macam2 jampi serapah dibaca. bila bas makin hampir, memang sah bas tu takde driver. masing2 dah tersandar kat kereta. menunggu masa nak kena cekik sama hantu. tibe2 terdengar 1 suara. bang tolong tolak bang.. bas rosak la bang. rupe2 nye orang koling belakang bas tengah tolak bas rosak sambil termengah2.

*haha , bagi tira , annoying je cerita ni . tapi saje nak share. ^,^

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

No comments:

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH