Nur Atirah

Tuesday, 21 January 2014

baru tau penyakit diaa .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


sebenarnye memang dah tau yang adik tira ni ade penyakit . namanya pun pelik G6PD . ape benda tu pon , tira tak pandai la nama panjang die . singkatan nye macam tu lahh .

bila tanya mak , mak pn tak geti nak jawab . tanya wan , lagi lah wan ta tau . last last , diam kan ajeee . tapi tengok si ujang ni , sihat walafiat jee . tak de pun nak pengsan pengsan ke . mengaduh sakit ke . tak pernah !

then , baru baru ni tira dapat tau ape jenis penyakit yang die kena . takde lah teruk mane pon . ayah kate , mase kecik kecik dulu , ujang selalu kekurangan darah putih . tu la maksudnya . owhhhhhh .

doktor cakap bila dah besar , dia dah okey dah . patotlah sekarang ni sihat walafiat jekk ! tapi ade jugak lah , mase die dalam 14 15 tahun gitu , die warded . sebab kekurangn darah lah . tira jugak yang g tengok die ulang alik tiap hari .

sekarang , xyah cakap . sihat , tinggi lampai . handsome . kacak . suma kat diaaa . adik tiraaaa 



Jari Menaip ,
Nur Atirah .

5 comments:

Farah Waheda Wahid said...

bujang dah adik tira... ^_^

Mayang ABDUL RAZAK said...

TAK LEH MAKAN KACANG PARANG DAN KENA ASAP UBAT NYAMUK.. LEH SESAK NAPAS KEKANAK G6PD INI

saya Comel said...

penah dengar jugak sal G6PD ny... btul kata akak mayang, tak leh makan kacang parang..ade kes yang sampai mengundang maut kalau tak amek berat...

Nur Atira said...

@Mayang ABDUL RAZAK

owhh . hehe .thanks kak mayang

Nur Atira said...

@saya Comel

haha , pelik plak .

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH