Nur Atirah

Thursday, 20 February 2014

Alhamdulillah , Naik lagi 10sen .

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Dah berapa minggu harga getah asyik turun je . Even tira ni perempuan , tapi tira pernah taw pergi kebun getah ! Hehe . Gadis kampung la katekan . Tira tinggal dengan wan , dekat dalam felda . Jadinyaa , setiap peneroka tu , memang ade kebun getah sendiri .

Wan memang dah tak larat kalau nak g kebun tu . So , pokok pokok getah suma tu ade orang upahan yang motong . Termasuklah adik laki tira . Wan cakap , ni paling teruk harga getah turun . RM1.90 sekilo . nak beli gula sekilo kat kedai pun tak lepas woi ! punya la worst gilaaa .



Tadi adik ngopek , then dapat tau harga dah naik seposen . So, jadinya lantun sekilo RM2 . Stilll , gula sekilo ppun tak lepas jugakk . Tambah tambah lagi sekarang cuaca panas . Susu getah memang kering . Payah woo nak turun . 

tu lah kan . Nak buat mcam mana . Kesian kat bapak bapak yang bertungkus lumus carik duet tok belanja sekolah anak . Lepas ni , bia naik lagi sampai ke harga pasaran asal . Tak sanggup weh kalau mcam ni berterusan .

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

No comments:

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH