Nur Atirah

Thursday, 12 September 2013

doa lepas bersin

Assalamualaikum .
Apa Khabar !

hmm , sini tira nak kongsikan sedikit ilmu yang tira dapat masa pergi ceramah dengan kampung sebelah time raya hari tu . haa , ni bukan entry lapokk . ni entry or tips yang berguna jugak nih . hehe . so , kenapa kita bersin ? and kenapa perlu sebut alhamdulillah ketika bersin ?

macam ni , semasa kita bersin tu , segala kotoran akan keluar daripada hidung dan dalam masa yang sama , jantung kita jugak akan berhenti seketika . haa ? hebatkan kuasa Allah ? dah berhenti poun , masih bernyawa . hehe . tapi takde lah berhenti lama sangat . 


lepas tu , jantung kita akan berdenyut seperti biasa . sebab tu dalam Islam , kita disarankan mengucap Alhamdulillah yang bermaksud segala puji bagi Allah yang menyebabkan jantung kembali berdenyut setelah berehat seketika .

hmm , so , cara jawan bersin tu ..


Semoga bermanfaat untuk semuaaa :)

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

2 comments:

Hafiza AizZawa said...

time kasih atas perkongsian.. >_<

Farah Waheda Wahid said...

thanks for sharing tira...

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH