Nur Atirah

 Banner

Sunday 28 April 2013

Tuduhan liar boleh jejas imej kastam

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Tuduhan liar boleh jejas imej kastamDatuk Seri Khazali Ahmad, Ketua Pengarah KDRM
Kuala Lumpur: Seluruh kakitangan Kastam Diraja Malaysia (KDRM) terguris hati dengan tuduhan liar pembangkang yang mendakwa pembunuhan pegawai kanan mereka, kelmarin ada kaitan dengan rasuah dalam kerajaan. 

Ketua Pengarah KDRM, Datuk Seri Khazali Ahmad, (gambar) berkata tohmahan itu bukan saja menyinggung perasaan keluarga mangsa, malah menimbulkan persepsi negatif bahawa penjawat negara yang berkhidmat untuk kerajaan terbabit rasuah. 
Katanya, sebagai parti yang mendakwa memperjuangkan Islam, pemimpin PAS tidak harus mempolitikkan kes sedemikian. “Hentikan tohmahan palsu ini dan hormatilah keluarga mangsa. Ini soal pentadbiran, biar polis siasat kerana kita tidak tahu motif pembunuhan. 



“Kita tidak mahu tuduhan palsu itu memberi persepsi negatif kepada rakyat dan menjejaskan imej kastam. Sebagai badan penguat kuasa, kami melaksanakan tugas yang diamanah dengan penuh tanggungjawab hatta mempertaruhkan nyawa,” katanya. 

Beliau mengulas tuduhan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dalam ceramahnya di Presint 3, Putrajaya, malam kelmarin, mendakwa pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah KDRM, Datuk Shaharuddin Ibrahim ada kaitan dengan rasuah kerajaan. 
Shaharuddin ditembak mati dua lelaki bermotosikal ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya, kira-kira jam 8.15 pagi. 

Khazali yang yakin kes itu dapat diselesaikan polis dalam masa terdekat berkata, pembunuhan pegawainya itu tidak melemahkan semangat beliau dan anggotanya untuk meneruskan tugas. 
“Ia tidak jejaskan moral dan semangat kami walaupun sering menerima ancaman, malah meningkatkan lagi usaha mengikut objektif ditetapkan. Kakitangan juga turut sentiasa bersiap siaga dengan meningkat tahap keselamatan untuk menghadapi sebarang kemungkinan selepas ini kerana kami tidak tahu musuh kami dari mana,” katanya. 

Sementara itu, Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman yang mewakili kira-kira 1.3 juta penjawat awam, berkata tuduhan Husam itu bukan saja merugikannya, malah mengundang kebencian rakyat terhadap PAS.

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

1 comment:

Tie HT said...

hurmm alahai, macam2

 Banner
COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH