Nur Atirah

Thursday, 22 August 2013

nak beli peti ais atau mesin basuh ?

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


naik sem nanti duet biasiswa JPA bakal masuk dalam akaun . dalam otak tira ni ade 2 benda nak fikir . nak beli 2 benda baru . tapi tak tau yang mana satu .

sama ada nak beli peti ais atau mesin basuh automatik . duet biasiswa tu adelah jugak . boleh la tampung tira untuk satu sem nanti . kalau nak beli 2 barang tu sekali gus , mau makan megi je tiap2 hari kat kolej . hehe . 

peti ais kat rumah tu dah lama , nak beku kan ais pon payah . sejak tira kecik lagi guna yang tu lahh . ni , ade duet sikit nanti , tak salah kot kalau tira nak beli .

mesin basuh plak manual . kat rumah ni , tinggal wan dengan mak je yang ade . nanti senang , wan masukkan je baju2 dalam mesin , siap ! tinggal sidai je . Auto la katekan . hmm . mana satu eak ?

**like fanpage tira boleh ?
  

Jari Menaip ,
Nur Atirah .

7 comments:

Ayu Zan said...

mmg rasa perlu dua2.

pd ayu, mesin basuh auto perlu sgt. lagi2 utk mak & wan yg dah berusia. at least, senangkan hti mereka.

kalau peti sejuk tu smpai tahap magnet tepi pintu xleh lekat sgt..mmg harus tukar juga..sbb bil bole melambung sbb tu.hehehe.. tp kalau agak2 bole pakai lagi, tira sabar sikit.. next time bole usahakan. hehe

salam kenal.

Farah Waheda Wahid said...

tira akak rasa beli mesin basuh dulu kot? sian wan dengan mak tu...

Nur Atira said...

@Ayu Zan

thanks awak . salam kenal jugakk

Nur Atira said...

@Farah Waheda Wahid

em betul jugak kan kak . peti ais boleh beli next time . thanks akk sudi bg pandangan :)

beta kupu said...

rsanya peti ais lah kot, bak kata tira, p.ais tu dah lama n ais pun payah nak beku...
pastu mesin bsh even manual, tp msh ok kan
ini adlh cdgn sj ;)

Nurul Fatihah (fatih fatihah) said...

beli mesin basuh je kak tira..peti ais tu,,kak tira kate nak bekukan ais susah..tapi takkan family kak tira guna ais batu selalu sangat..

Nora Karim said...

mesin basuh tu perlu... peti ais pun perlu juga... hm... masin basuh tu masih boleh guna? tapi manual kan?

peti ais tu macam perlu kot... sebab boleh isi brg2 basah n sayuran dalam tu... peti ais yang bagus, kekalkan kesegaran... so tak mudaratkan badan kita...

apapun, moga tira boleh buat keputusan yang bijak.. :D

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH