Nur Atirah

Wednesday, 4 September 2013

Ayah.

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Ayah. ape maksud ayah ? kalau tira , ayah tu orang yang terdekat . yang ada same2 dengan tira . tapi tu lahh . takdir Allah . hanya dapat dekat dengan ayah masa kecik2 dulu . tu je . hinggalah sekarang , dari umur 10tahun , sampai dah 21 tahun , tira membesar dekat rumah wan . kalau dulu , tira duduk melaka , sekarang tinggal kat kampung , dengan wan dan mak .


baru kejap tadi ayah bg mesej tanya khabar . hmm , kalau ekotkan hati , malas je nak balas . tapi fikirkan kesian . kesian dari bulan puasa ayah hantar mesej . tira tak pernah balas . hati keras . tira cakap minggu depan baru ade kat melaka .

huh , kesian ? tira je tau kesian kat ayah . kalau dulu , pernah kesian kat mak ? ayah buat mak sampai mak sakit . pergi kat perempuan tu . mata rabun . buta ! dulu tira kecik , tak tau ape2 . sekarang tira dah besar . adik2 dah besar . baru tau nak jaga ? hmm . manusia .

paling kesian dekat adik . takpe . asalkan adik2 ade dekat dengan tira , mereka lah kekuatan tira nak terus usaha . lagi pun Allah ade . harap sembuhkan mak . at least dapat makan sendiri pon takpe. amin .



Jari Menaip ,
Nur Atirah .

2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

sepatutnya ayah tak lupakan tanggungjawab dia, tak apa lah tira mungkin ada hikmah di sebaliknya... ada kemanisan yang menanti kemudian...memang sakit dan perit apa pun dia tetap ayah kan yang patut kita hormati....

Chot said...

Pegalaman membesar sedikit sebanyak mempengaruhi cara kita melayan org tua bila dewasa kelak... Chot xpernah lalui mcm tira. & Sgt respect dgn tira & percaya tira sgt tabah orgnya. Apapun...ayah tetap ayah..kne hadapi dgn sebaiknya..

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH