Nur Atirah

Wednesday, 4 September 2013

Mak makin kurus

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


sejak akhir2 ni, mak makan sikit je . tadi lepas jemput cekmi dari sekolah , singgah beli goreng pisang dengan keropok lekor . balik duduk depan tv . wan join jugak . wan cakap "kau makin kurus lak dik, makan tak banyak , kau sakit ke ?"

tira nyampuk , " a'ah mak , mak makan sikit je " . mak geleng2 kepala tanda tidak . sentap jugak mase tu . sedih tengok mak . ingatkan , tira je perasan yang mak dah makin makan sikit . wan pon nmpak badan mak kurus . tira perasan mak makan sikit sebab mak payah nak telan makan .

bila suapkan makan , susah sangat nak telan . kenapa eah ? sebelum ni tak teruk macam nie . bila sonsongkan dengan air , baru mak boleh telan . kadang2 , mak nak sedut air tu pon susah . 

time mak minum air , mesti tira tengok tekak mak . tira telan air liur sendiri , macam tira plak yang minum air tu . sebab nak suruh air tu masuk dalam . hmm . entah lah . nasib emak . 


Jari Menaip ,
Nur Atirah .

5 comments:

Saira Othman said...

bawa berubat xbolehjugak ke?

Ayu Zan said...

huhu,, ayu doakan mak tira sembuh..

ekin schmidt said...

knp mak tu?
dah pegi klinik?
bru lg ke xnak mkn ke cmne?

Norniwanie Nasarudin said...

Kenapa dengan mak tira?
harap semuanya ok..
kita doakan insyaAllah..:D

Hafiza AizZawa said...

kenapa tira.. bykkan doa.. smoga mak tira cpt sembuh..

COPY RIGHT RESERVED 2013 . FULL EDITED BY NUR ATIRAH